Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Hier staan de dragers vermeld: http://www.newforestpony.nl/wp-content/ ... etest-.pdf
Degenen met A/C zijn drager.
Ibbel schreef:Ik denk dat de DA's vermoeden dat je pony drager is.
Dragers vertonen in het algemeen geen symptomen maar het komt dus wel voor dat ook dragers symptomen hebben. Dat zou kunnen verklaren waarom je pony dit niet vanaf het begin heeft laten zien. Je kunt er op testen, dus het is simpel uit te sluiten (of aan te tonen).
Wodamen schreef:Geen ervaring met myotonie bij paarden. Maar wel bij mensen, ik heb zelf namelijk niet dystrofische myotonie.
Waarom zegt de DA inslapen? Of is het dusdanig erg dat hij constant omvalt ?
Bregosi schreef:Wodamen schreef:Geen ervaring met myotonie bij paarden. Maar wel bij mensen, ik heb zelf namelijk niet dystrofische myotonie.
Waarom zegt de DA inslapen? Of is het dusdanig erg dat hij constant omvalt ?
Omdat het erg gevaarlijk is. Hij heeft geen enkele controle meer en valt met een rotklap op zijn rug/zij. Het is een kwestie van tijd dat het misgaat. En dan zou het ergste zijn dat je hem pas na uren lijden gaat vinden. Ze heeft daar ook wel gelijk in, maar tegelijkertijd is hij er natuurlijk al 13 jaar mee geworden.
Wat heftig dat je het zelf hebt!