Ik pakte de rechter voorhoef van mijn paard en zag dat het bij haar straal heel zacht is. Het stinkt niet en het doet haar ook geen pijn als ik erop druk.
Weet iemand misschien wat het kan zijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lindsey_99 schreef:Omdat de straal de bodem amper raakt slijt ie niet. Je paard heeft gezien het stuk wand wat eraf is, en de hielen weer een bekapbeurt nodig. In de zomer groeit de boel een stukje sneller en is de standaard 'om de zoveel weken' vaak te lang. Je mag er rustig een staalborstel overheen halen en wat los zit weghalen.
demi_1999 schreef:Lindsey_99 schreef:Omdat de straal de bodem amper raakt slijt ie niet. Je paard heeft gezien het stuk wand wat eraf is, en de hielen weer een bekapbeurt nodig. In de zomer groeit de boel een stukje sneller en is de standaard 'om de zoveel weken' vaak te lang. Je mag er rustig een staalborstel overheen halen en wat los zit weghalen.
Bedankt voor je reactie. Ze is 3 juni nog bekapt. Ze gaat altijd 1x in de 6-8 weken. Kan dat zo snel gaan?
_San87_ schreef:Hoe ruikt de hoef? Ruikt t viezig/wat rottend? Want dan zou je paard ook goed rotstraal kunnen hebben.
Een bezoekje aan de smid is sowieso een aanrader, voor je gaat schrobben met staalborstels.
Het ziet er niet uit als een hoef die drie weken geleden nog bekapt is.
demi_1999 schreef:_San87_ schreef:Hoe ruikt de hoef? Ruikt t viezig/wat rottend? Want dan zou je paard ook goed rotstraal kunnen hebben.
Een bezoekje aan de smid is sowieso een aanrader, voor je gaat schrobben met staalborstels.
Het ziet er niet uit als een hoef die drie weken geleden nog bekapt is.
Ik zat zelf ook ook rotstraal te denken, maar het doet haar geen pijn en het stinkt helemaal niet.
Ik ga zo naar stal dus zal nog even een duidelijkere foto van haar hoef maken
Sintara schreef:Tja voor mij ziet het eruit alsof ze al een week of tien niet bij de smid is geweest met beginnende rotstraal. Maar het lijkt me niet heel schokkend, kan een goede smid in 1x netjes krijgen. Misschien moet je het dan zelf nog een tijdje behandelen met iets desinfecterends. Mijn shetten vp had zoiets als dit en daar moest een paar dagen een soort schuim op gedaan worden met een hoevenkrabber, daarna werd de straal gewoon weer hard en was het over
VValar schreef:Is gewoon rotstraal. Dit spul werkt er echt super tegen:
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... ml_1187620
Paar dagen (na goed schoonmaken vd holten met bijv. betadine) inspuiten. Zit een handig tuutje aan dus je kunt diep die holte in. Daarna even een aantal dagen met rust laten want het hard echt uit en het moet ook niet té hard worden. Daarna indien nodig herhalen. Na een weekje á anderhalf zal het nagenoeg over zijn. Als het wat dieper is zul je het wellicht nog een weekje extra moeten herhalen. In zweer bij dit spul.