Kraakbeenschade na OCD operatie ervaringen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

QOC079

Kraakbeenschade na OCD operatie ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 21:39

Hoi allemaal,

Mijn paard Fries 7 jaar is vanochtend geopereerd aan OCD in haar sprong gewricht.
Ik heb het 4 weken geleden ontdekt toen haar sprong opgezwollen was en ik de DA erbij had gehaald om er een foto van te maken.
Los van de gezwollen sprong liep mijn paard niet kreupel.
De ocd is nu verwijderd.
Echter heeft ze nu kraakbeenschade opgelopen. Het kraakbeen is nu ruw ipv glad en er zitten roze plekken op. Te zien op de foto van de kijk operatie.
Ze zeggen nu dat de beschadiging voor artrose kan zorgen. Ik ben heel benieuwd wat de gevolgen hiervan zijn na haar herstel. Ik ben echt bezorgd. Ze is nog jong.. iemand ervaring na een ocd operatie met kraakbeenschade als gevolg? Ik hoor het heel graag!

kiwiwitje

Re: Kraakbeenschade na OCD operatie ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:23

Waarom is het kraakbeen niet glad gemaakt? Bij equitom gebeurd dit namelijk wel voor zover als ze t kunnen gladmaken.

QOC079

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 09:01

Echt? Ik ga het aan ze vragen. Voor mij is het allemaal nieuw dit. Ze is geopereerd bij kliniek wapenveld

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:28

Die van mij is geopereerd bij kliniek Hellendoorn/nijverdal en daar hebben ze dat ook niet gedaan, die van mij heeft ook verhoogde risico op artrose.
Maar hoe dat in de toekomst gaat weet ik nog niet.
Is pas 10 weken geleden

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:34

Hier is t gelukkig al een hele tijd geleden maar bij equitom mocht je vroeger altijd mee kijken. En toen vertelden ze na afloop wat ze precies gedaan hadden. En zo hebben ze op facebook of instagram van de week nog een stukje uitleg gegeven over de OCD operatie etc. En zowel bij de uitleg vroeger als op fb/insta geven ze aan t gewricht zo glad mogelijk te maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:05

Wat zeggen ze bij de kliniek hiervan?Degene die haar geopereerd heeft moet toch kunnen uitleggen wat hij gedaan heeft en waarom.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:15

Bij gezelschapsdieren maken ze dat glad en stamceltherapie erin spuiten kan ook tissue weer degenereren (iets herstellen). Zoals oa kraakbeen.

QOC079

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 11:48

@silly hoe is je paard er nu aan toe?

Ik ga het zeker vragen waarom het niet glad is gemaakt. Ze is geopereerd bij kliniek wapenveld

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:33

Mijn paard had ernstige schade aan het gewrichtskraakbeen door losse chip in het gewricht. Ze was hier ook kreupel aan. In paardenkliniek Wolvega hebben ze stamceltherapie toegepast en ze is nu al jaren helemaal goed.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:41

Quinto097 schreef:
@silly hoe is je paard er nu aan toe?

Ik ga het zeker vragen waarom het niet glad is gemaakt. Ze is geopereerd bij kliniek wapenveld

.
Ja uitstekend, ze hebben het gewricht nog wel ingespoten paar weken na de operatie.
Maar hij loopt prima, heeft ook nooit een pas kreupel gelopen.