Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:nou je zegt dat alle omstandigheden hetzelfde zijn,maar het gras waar je paard loopt is nu wel anders denk ik dan een maand geleden.
is het korter,of juist langer.
het heeft flink geregent,is het misschien heel nat gras...
voedingswaarde kan anders zijn....
ik ben zelf niet erg een voorstander van het af en toe op gras latenof ze staan er op, of niet
gras is zo anders dan hooi en kan zoveel met de darmflora doen.
voor nu zou ik zeggen van haal je paard echt even helemaal van het gras en geef goed hooi.
kijk of het dan verbeterd.
hier lopen er een paar die ook wel es wat mestwater hebben.
maar meestal als ze van voer veranderen.
Joman schreef:Bij enige omschakeling gaat niets mis. Hij staat vanaf half april op gras en het mestwater is er pas een week. Enige wat zou kunnen is de samenstelling van het gras, wat natuurlijk voortdurend veranderd.
Nicky1963 schreef:Bij mijn 2 paarden werkte Veendrenkstof. Zwarte blubber, raar spul maar ze eten het graag.
De Yea-Sacc hielp juist voor mijn paarden helemaal niks.
Ook een poosje psylliumvezels voeren maakte niks uit.
Kaitlyn schreef:Het kan ook zand zijn, ondanks een zandkuur.
Mijn paard is afgelopen januari geopereerd aan zandkoliek, ondanks dat zij elke 2 maanden een zandkuur kreeg (en er bij het controleren van haar mestballen amper zand af kwam)...
Joman schreef:Kaitlyn schreef:Het kan ook zand zijn, ondanks een zandkuur.
Mijn paard is afgelopen januari geopereerd aan zandkoliek, ondanks dat zij elke 2 maanden een zandkuur kreeg (en er bij het controleren van haar mestballen amper zand af kwam)...
Ja, dat heb ik idd ook gelezen op bokt, dit soort verhalen. Ik hoop heel erg dat het zoiets niet is. Hoe kwam je erachter? Wat waren de klachten?
Kaitlyn schreef:Joman schreef:Ja, dat heb ik idd ook gelezen op bokt, dit soort verhalen. Ik hoop heel erg dat het zoiets niet is. Hoe kwam je erachter? Wat waren de klachten?
Op wat mestwater na helemaal geen klachten. 's Middags had ze nog een top springles gelopen, net nadat we thuis waren van les werd ze rustig en binnen een paar uur was ze echt doodziek (en al op de kliniek gelukkig). Tegen mij hebben ze gezegd dat een röntgenfoto de enige manier is waarop je kan zien of en hoeveel zand er daadwerkelijk in de darmen zit.