Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Skippy01 schreef:@TS dan hoef je nog niet te gaan corrigeren in de Calcium Fosfor verhouding. Vanaf ongeveer 2kg 'scheef' voeren moet je corrigeren. Dan maakt het echt niet zoveel uit welke ruwvoermix/ graanvrije muesli je voert hoor.
MaiNat schreef:Cavalor Fiber Force heeft ook harde stengels, maar die van mij eet het wel op
mavantos schreef:Ik heb wel eens in een onderzoek gelezen dat luzerne erg 'prikt' en daardoor de maagwand kan beschadigen. Mijn paard dat luchtzuigde deed dit ook aanzienlijk meer als hij luzerne kreeg.
Daarom voer ik de grasmix van Hartog. Die is een stuk zachter. Had toevallig vorige keer een zak Pavo Daily Plus, omdat ze de grasmix niet hadden en verbaasde me weer over het verschil qua structuur.
Skippy01 schreef:mavantos schreef:Ik heb wel eens in een onderzoek gelezen dat luzerne erg 'prikt' en daardoor de maagwand kan beschadigen. Mijn paard dat luchtzuigde deed dit ook aanzienlijk meer als hij luzerne kreeg.
Daarom voer ik de grasmix van Hartog. Die is een stuk zachter. Had toevallig vorige keer een zak Pavo Daily Plus, omdat ze de grasmix niet hadden en verbaasde me weer over het verschil qua structuur.
Was dat onderzoek niet specifiek bij veulens?
Dat onderzoek heb ik althans gelezen.
Er zullen allicht meerdere onderzoeken gedaan zijn hoor, dus je kunt heel goed gelijk hebben!