Pepijntje plek buitenste ooghoeken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Pepijntje plek buitenste ooghoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 22:54

Hoi iedereen!

Graag even jullie mening/ tips gevraagd. Pepijntje heeft standaard wat traanogen. Hier heb ik me bij neergelegd en maak de binnenste ooghoeken schoon met oogdoekjes. Dit lijkt verder goed te gaan. Maar nu sinds enkele weken heeft hij een plekje gekregen aan zijn buitenste ooghoeken.
Hebben jullie tips wat ik hier tegen kan doen/ wat ik erop kan smeren?

Afbeelding

Alvast bedankt!

KenJeMe

Re: Pepijntje plek buitenste ooghoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:57

In ieder geval niet iets zomaar op gaan smeren.
Ik zou t wel goed in de gaat houden. En als het groter of erger word de dierenarts er naar laten kijken.

Nala

Re: Pepijntje plek buitenste ooghoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:02

Hij lijkt zich sowieso flink te krabben aan het hoofd naast het oog, aangezien daar ook wat beschadigde plekjes zitten. Weet je waardoor dit komt? Zo'n plekje gaat vanzelf meestal wel dicht, maar als hij rond zijn oog blijft krabben en daarmee weer meer beschadigd helpt dat ook niet natuurlijk...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 23:07

Nala schreef:
Hij lijkt zich sowieso flink te krabben aan het hoofd naast het oog, aangezien daar ook wat beschadigde plekjes zitten. Weet je waardoor dit komt? Zo'n plekje gaat vanzelf meestal wel dicht, maar als hij rond zijn oog blijft krabben en daarmee weer meer beschadigd helpt dat ook niet natuurlijk...

De plekjes naast het hoofd is van het hoofdstel (gelijk een ander geregeld :o ). Dus hij krabt niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:32

Wendy_Komen schreef:
Nala schreef:

De plekjes naast het hoofd is van het hoofdstel (gelijk een ander geregeld :o ). Dus hij krabt niet.

Dan moet je als hij gezweet heeft zijn hoofd op die plekken goed afsponsen, vaak is dit zweet wat gaat irriteren. Of het hoofdstel past inderdaad niet.

Plekje bij oog kan niet veel kwaad maar je moet wel opletten dat daar geen vliegen in gaan zitten. Goede vliegenkap op dus.