Allergische reactie op insectenbeet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RedRoses

Allergische reactie op insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 21:44

Hoi Bokkers,

Ik was vandaag op stal en ontdekte (was moeilijk om die te missen - maar dan nog) een behoorlijk grote bult onder de buik van mijn pony. Het lijkt een insectenbeet maar hij is groter dan mijn hele hand, en warm. Het lijkt daarom een allergische reactie. Het rare is dat zij verder helemaal nergens bulten heeft, en normaal van insecten ook niet zulke grote bulten krijgt. We mogen er gewoon aanzetten, daar wordt ze niet boos van. Is dit reden tot zorgen? Ik twijfel om de dierenarts te bellen, maar wellicht dat medebokkers dit wel eens mee hebben gemaakt en mij gerust kunnen stellen. Ik ben toch snel té zorgzaam. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annetje

Re: Allergische reactie op insectenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:50

Mijn paard heeft dit vaker. Een dag of twee en dan is het alweer bijna weg. Ik doe er nooit wat mee, het lijf kan zelf heel veel genezen en beter maken.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:54

Annetje schreef:
Mijn paard heeft dit vaker. Een dag of twee en dan is het alweer bijna weg. Ik doe er nooit wat mee, het lijf kan zelf heel veel genezen en beter maken.

Zelfde ervaring hier, misschien dat op deze plek makkelijker vocht verzameld waardoor een insectenbult snel groter is dan normaal

nellasammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:04

Mijn paard heeft dit voor een paar weken terug ook gehad. Zat er in eens! Heb wel gebeld met de dierenarts en die zei kijk het even aan en eventueel koelen met koud water. We konden er ook gewoon aanzitten en ze had er zelf totaal geen last van. Na een week was het alweer bijna weg.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:25

M’n twenter heeft precies hetzelfde! En in de lies nog een bult zo groot als een ei! Snap er niks van, heb er groene leem opgesmeerd en dat haalt wel het vocht eruit. Leek ook n klein wondje in te zitten dus ik denk toch een steek?
Daarbij heeft ze ook opeens gezwollen uiers, dat kan ik niet verklaren?? Wie wel?

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 02:47

Zou een darmwandbreukje kunnen zijn...?