Balance pads, sure foot pads

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage001

Balance pads, sure foot pads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 19:36

Hi allemaal, ik wil graag balance pads gaan gebruiken voor mijn paard. Maar ik schrik een beetje van de prijs.. Online kom je voor humaan gebruik pads tegen die veel lijken op de ‘paarden’ pads die stukken goedkoper zijn.

Wie heeft er ervaring met goedkopere pads? Of weet waar ‘paarden’ pads worden aangeboden tegen een lagere prijs?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:49

Ik heb zelf de blauwe goedkopere versie en voor het doeleinde dat ik ze gebruik (af en toe) bevalt het mij prima! Mijn paard is er mooi mee aan het balanceren :9

Anoniem

Re: Balance pads, sure foot pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:52

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 20:28

Tiraco, Dank je! Was is jouw ervaring, zijn ze stevig genoeg om een paard op te laten balanceren & gaan ze niet snel(let) stuk?

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 20:31

Bralindy schreef:
Ik heb zelf de blauwe goedkopere versie en voor het doeleinde dat ik ze gebruik (af en toe) bevalt het mij prima! Mijn paard is er mooi mee aan het balanceren :9

Hi, welke bedoel je dan? De blauwe van surefoot zijn 165€ ?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:47

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:35

Dressage001 schreef:
Bralindy schreef:

Hi, welke bedoel je dan? De blauwe van surefoot zijn 165€ ?

Van Fysiosupplies die Tarico deelde.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 01:04

Dressage001 schreef:
Tiraco, Dank je! Was is jouw ervaring, zijn ze stevig genoeg om een paard op te laten balanceren & gaan ze niet snel(let) stuk?

Ik heb de groene en inmiddels een jaar in gebruik. Ze zijn stevig genoeg voor een paard.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 01:39

Wij hebben blauwe en groene, en gaat op zich prima!
Wel draait 1 paard vaak net iets met dr hoef, waardoor 1 kapot is gegaan. We hebben daar nu vierkante zwarte voor die we zelf hebben verstevigd met een rubberen laag.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:46

Ik heb de blauwe, helemaal prima.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 16:56

Dank voor jullie reacties. Super om te lezen dat de andere varianten die een stuk goedkoper zijn net zo goed werken.
Ik ga ze bestellen en dan ermee aan de slag!

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:04

Ik heb ze van Ali :Y)
Ze zullen vast eerder stuk gaan maar voor die prijs koop ik gewoon nieuwe. Ze doen het al een jaar. Ik dacht begin goedkoop om te kijken of het bevalt en dan kan ik altijd nog echte kopen. Maar ik blijf bij deze.
Mijn pony heeft geen ijzers trouwens. Dat scheelt.

Zijn dezelfde als in Daisydarlings link. Maar voor een Ali prijs.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:13

Ali zou ik zelf niet zo snel doen. Er kunnen best eens giftige stoffen zijn gebruikt, die wellicht pas vrij komen als de pads stuk gaan, maar dan nog. Dat risico zou ik niet willen nemen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:18

Die groene en die blauwe werken wel, Wendy Murdoch die de officiële SureFoot pads heeft ontwikkeld gebruikte die eerder ook. Het grote verschil is wel dat de pads die Wendy heeft ontwikkeld ( en dus heel duur zijn) veel meer gradaties van hardheid hebben. Met paarden die er voor het eerst mee in aanraking komen, begin je met het aanbieden van de hardere pads en daarna de zachtere. Verder heeft ze ook schuine ( Slants), die heel veel paarden ook heel fijn vinden. Ook gebruikt ze pods, ronde, met lucht gevulde "egels". Het is ook de bedoeling dat de paarden zelf gaan kiezen welke ze onder hun hoeven willen en dat kan soms per hoef ( of per keer) verschillen. Het is echt niet zo van: ik zet hem erop en dan zie ik wel... Het vergt geduld en kennis om te zien wat een paard fijn vindt en wat hij minder fijn vindt.
Die van die Duitse link lijkt wel met lucht gevuld, die heeft Wendy als allereerste gebruikt, maar die zijn rond en er staat helemaal niet bij hoeveel gewicht die kunnen hebben. Voor wie Facebook heeft: https://www.facebook.com/Sure-Foot-Pad- ... 918994781/ , hier vind je wel wat info erover.

bickelbella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:42

Je moet ze wel om wikkelen met 3lagen Duck tap anders zouden ze er door kunnen zaken

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:51

bickelbella schreef:
Je moet ze wel om wikkelen met 3lagen Duck tap anders zouden ze er door kunnen zaken

Welke bedoel jij? En lost de lijm van de Ducktape de structuur van de pads niet op? Wordt het niet glad met Ducktape?