Sinds 4 mnd hebben we een familiepaardje voor mij en mijn kids. Een hele lieve Paint ruin van net 12, ca. 1.55.
We rijden recreatief western.
Ons geluk kon niet op. We waren en zijn zo blij met hem. Super lief voor mijn kinderen, heel rustig en betrouwbaar. Niks is hem te gek. Buitenritjes met 2 kids op zijn rug, hij genoot ervan.
Ik vond hem wel steeds stijver worden.Vooral als je hem uit de stal haalt. En dat terwijl hij toch zo'n 9 uur per dag buiten staat. Op 2e Pinksterdag deed ik zelf een ritje met hem waarbij hij niet rad liep. Veel gekoeld en ander halve week rust gegeven. Werd er niet beter op en ik had er geen goed gevoel over. Dus een afspraak met DA ingepland, gelijk maar aangegeven dat ik ook foto's wilde. Bij de koop heb ik hem enkel klinisch laten keuren nl.
Na uitverdoven is hij op de foto gegaan. Een fissuur in zijn kootbeen.Lijkt iets ouds te zijn. Op mijn verzoek is ook zijn andere been op de foto gegaan. Hoefkatrol 3/4..

En dan zakt de grond onder je voeten vandaan... DA geeft hem weinig meer. Ze adviseerde met verkoper in overleg te gaan, omdat de hoefkatrol er al gezeten heeft (verborgen gebrek).
Na veel nadenken besloten hem te revalideren. Zijn ene been in het gips en hij heeft een hele dure injectie gehad (fosfon?). Hij blijft 6 weken op de kliniek met boxrust. Dan kijken of de scheur gaat helen en kan hij thuis verder revalideren.
De toekomst moet uitwijzen of hij dan nog lichte arbeid aankan met o.a. speciaal dempend beslag. Ik ga voor stapritjes, we staan aan het bos, alles meer is meegenomen.
Als de scheur niet heelt en hij niet pijnvrij kan zijn, houdt het denk ik op.
Gelukkig in goed overleg met verkoper. Ze vindt het heel rot en heeft het niet geweten. Blijkbaar sta ik best sterk in mijn recht en gaat ze me waarschijnlijk groot deel van de aankoopprijs vergoeden.
Wat denken jullie van mijn verhaal? Geven jullie hem nog kans voor lichte arbeid? Heeft iemand ervaring met speciaal beslag? DA adviseert dempende hoefpads. Iemand ervaring met goede supplementen? Ik zag de Joint Renew Plus. Heb zelf goede ervaringen met Sensipfarm. Deze nog nooit gehad. Andere mischien?
Heel verhaal geworden...