Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Je bedoelt de finecto tegen mijten bij paarden?
Die heb ik geprobeerd, maar ik merkte weinig verschil. Ze kregen alsnog last van mijt. En ik was er niet zo blij mee dat ze de ingrediënten niet bekend maken. De meeste kruiden die insectwerend zijn, zijn giftig voor mensen en dieren in kleine of grotere hoeveelheden.
Paarden die mijten hebben, hebben vaak ook in enige mate last van CPL of zijn er gevoelig voor, en als de lymfeklieren niet optimaal werken en dus de afvalstoffen van licht giftige stoffen niet optimaal kunnen afvoeren dan is dat ook niet gezond, en kan dat later voor flinke problemen zorgen.
Ik heb het dus eenmalig gevoerd om te testen, maar daarna niet meer gekocht.
Ik gebruik liever een paar keer per jaar een echt goed middel waarvan ik weet dat het werkt en ze er minimaal een half jaar tot een jaar vanaf zijn.. dan dat ik dagelijks iets geef waarvan ik niet eens weet wat erin zit.
miesnaom schreef:En welk middel is dat dan?
Memuska schreef:Gloa schreef:Ik heb het lange tijd gevoerd aan mijn trekpaard maar ben ermee gestopt. Werkte niet en mijn paard stond met verhoogde leverwaarden en wilde het spul uiteindelijk ook niet meer eten.
Idem.
Mag ik vragen wat jij hebt aangepast aan het voer van je paard, Gloa?