Bacterie in luchtzakken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Bacterie in luchtzakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 19:05

hallo, hebben er hier mensen ervaringen met de bacterie streptococcus equi zooepidemicus bij een paard in de voorste luchtwegen en luchtzakken?
Bij mijn jonge paard is deze bacterie tevoorschijn gekomen na een scopie en spoeling van de luchtzakjes. Echter volgens de arts goed te behandeling maar moesten wel een ander antibioticum gaan spuiten omdat het niet gevoelig was voor de standaard tmps die je oraal geeft.
Dus toen 10 dagen behandeld daarna nog wel een kuchje en daar nog een week venti voor gegeven, snot was helemaal weg en de hoest ging ook weg, echter nu begint ze weer te snotteren, we zijn inmiddels al 3maanden aan het dokteren. Van de week opnieuw een scopie doen maar ik ben toch heel bang dat we dit niet weg gaan krijgen. Iemand ervaringen of tips?

Angs1989

Re: Bacterie in luchtzakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:12

Mijn pony heeft dit ook gehad en die is meerdere malen gespoeld in Utrecht voordat het weg was.

Die had ook zoveel pus in haar luchtzakken zitten, antibiotica deed ook niet genoeg.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 19:26

Angs1989 schreef:
Mijn pony heeft dit ook gehad en die is meerdere malen gespoeld in Utrecht voordat het weg was.

Die had ook zoveel pus in haar luchtzakken zitten, antibiotica deed ook niet genoeg.

Hoevaak moest de jouwe gespoeld worden? Ze gaan nu bij de mijne ook weer kijken hoe de luchtzakken eruit zien, grote kans dat die nu ook meerdere keren gespoeld moeten worden, echt niet leuk...

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:38

Sky is gespoeld toen we daar voor controle kwamen, maar toen kregen ze het niet weg en is ze een week later op de kliniek gebleven omdat ze dan elke dag konden spoelen zolang nodig. Gelukkig is ze na dag twee schoon verklaard en heeft ze daarna nergens last meer van gehad. Helaas wel bevangen van de medicijnen die ze daarvoor allemaal gehad heeft om het te verhelpen...

Zo zag haar luchtzak er van binnen uit.
Afbeelding

En dit kwam er na het spoelen uit.
Afbeelding

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:50

Hoe is dit afgelopen?

Mijn paard heeft dit ook. Zijn al 5 weken aan het klooien. Heeft met 40.3 koorts gestaan ook.
Hebben vandaag andere antibiotica gehaald. Vanuit Utrecht werd gezegd laat maar uitzieken. Maar dat wil ik niet. Dier staat al 5 weken met hoesten en snot. M'n merrie begint nu ook te hoesten. Geintje kost al 1.000 euro inmiddels. En als ik dan lees dat ze er maar lastig vanaf komen.....

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:03

Mijn pony heeft het gehad, in totaal 2 maanden op de kliniek gestaan. Werd lokaal antibiotica gespoten in de luchtzakken, sputilysine, ontstekingsremmer. Heb nu een flexineb gekocht want ze is er dampig van gebleven. Ben er in totaal ik denk 2000 euro aan kwijt geweest en blijft een grote angst dat het een derde keer zou terugkomen

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:23

Pffffff dat klinkt niet hoopvol

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:56

Sky heeft er na de behandeling geen last meer van gehad. Na het helemaal schoon spoelen is ze gelukkig ook schoon gebleven.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:25

M’n ruin was 3 weken zonder snot, alleen nog wat hoest. Gisteren helaas weer snot. Derde keer dat het opsteekt. Ik wilde hem einde maand verhuizen naar z’n pensioenadres. Maar dat zal moeten wachten. Wat een ellende is dit.