Equifit Greenpower of Alfalfa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jill1209

Equifit Greenpower of Alfalfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 14:47

Hallo!
Ik wil men paard een korrel geven met zo min mogelijk suiker en zetmeel maar waar ze toch genoeg energie uit haalt. Ze krijgt nu Fiberforce van Cavalor maar ik vind dat ze hier te weinig energie van heeft. Zouden jullie de Equifit greenpower of alfalfa aanraden om bij te geven? Worden ze heel hevig van deze korrel? Ik heb gelezen dat je dan de Pre active korrel moet geven als basis en greenpower of alfalfa als extra. Klopt dit?

Bedankt!

Skippy01

Re: Equifit Greenpower of Alfalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:54

Ik heb een tijdje de greenpower gevoerd, ik heb daar niet de preactive bijgegeven, maar dat wordt wel geadviseerd. Mijn stalgenoot voerde wél die combinatie. Kan niet zeggen dat ik veel verschil merkte. Vond het wel mooier voer dan de fiberforce van cavalor. Ben uiteindelijk een tijdje hun voer gaan geven mét granen. En nu over op iets heel anders. Mijn merrie kwam echt tekort op equifyt qua energie.

Jill1209

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 18:37

Skippy01 schreef:
Ik heb een tijdje de greenpower gevoerd, ik heb daar niet de preactive bijgegeven, maar dat wordt wel geadviseerd. Mijn stalgenoot voerde wél die combinatie. Kan niet zeggen dat ik veel verschil merkte. Vond het wel mooier voer dan de fiberforce van cavalor. Ben uiteindelijk een tijdje hun voer gaan geven mét granen. En nu over op iets heel anders. Mijn merrie kwam echt tekort op equifyt qua energie.

Vond jou stalgenoot dat zijn/haar paard meer energie kreeg?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:48

Nee, niet direct, maar dat paard is een geval apart sowieso. Die heeft een handleiding van 1000+ pagina's zeg maar :')

Veel andere paarden die hierop stonden in mijn kennissenkring zijn overgestapt op Hipro Flexible move. Dan haal je uit het vetgehalte wel energie, en voer je ook graanvrij/graan-arm.

Jill1209

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 18:51

Skippy01 schreef:
Nee, niet direct, maar dat paard is een geval apart sowieso. Die heeft een handleiding van 1000+ pagina's zeg maar :')

Veel andere paarden die hierop stonden in mijn kennissenkring zijn overgestapt op Hipro Flexible move. Dan haal je uit het vetgehalte wel energie, en voer je ook graanvrij/graan-arm.

Oké bedankt voor de tip!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:21

Ik voer de equifyt gold als enige voer aan mijn 21 jarige. En mijn 10 jarige krijgt 1/4 gold met 3/4 herbs. Ik voer bewust geen granen, dat is een ander soort energie dan die ze krijgen van de gold. Daar zitten net als de greenpower namelijk veel eiwitten in. Dus daar worden ze minder heet van en voert eerst spieren. Ze hebben genoeg energie voor ook echt het zware werk.

De herbs geef ik omdat het een grove brok is zonder suiker, weinig energie juist. Maar geeft wel veel vitamines en doet goed in knabbel behoefte.