Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daffodil schreef:Sinds de tanden van mijn paard getrokken zijn, krijgt ie slobberbrok van Masters. Geen idee of dat qua samenstelling voldoet aan wat jij zoekt want ik heb me er niet echt in verdiept. Ging mij meer om dat hij in ieder geval voldoende binnenkrijgt.
Niet dat ik me daar druk om hoefde te maken want binnen twee dagen stond ie doodleuk alles gewoon weg te werken, ook harde biks, granen, appels, alles.....maar de slobber biks vindt ie wel lekker!
Misty12 schreef:Voor mijn (kieskeurige) merrie heb ik nu de 18plus muesli van Pavo. Ik ben geen fan van Pavo, maar dit eet ze tenminste. Je kan het droog voeren, maar ook slobber van maken. En ze krijgt 16plus brokken van Dodson & Horrell. Dat werkt hetzelfde: kan droog als brok of als slobber. Ik heb de Nutrimash geprobeerd maar dat vond ze niet lekker. Net zo als de slobber van Cavalor. Ze krijgt elke dag een beetje slobber om zo haar vitaminen poeder binnen te krijgen.
Wat bij mijn oude paard wel hielp waren grasbrokken. Een bakje brokken in een bak water en je hebt een bak vol grasslobber. Zij at ook geen Speedibeet , maar dit wel. Hier hield ik redelijk mee op gewicht. Wat zij ook lekker vond was de Equifirst seniorenslobber of van Dodson & Horrell de warm winter mash.
daffodil schreef:Oh ja de 18 plus muesli van pavo. Ik dacht doe eens iets anders want Alf is inmiddels 22 en vreet al jaren pavo energy en pavo sportsfit. Dacht hij is een daagje ouder, doe iets naar zijn leeftijd. Maar dat is toch geen muesli????? Ik zie alleen maar brok erin zitten en een paar sprietjes. Viel mij vies tegen maar goed Alf is niet zo moeilijk dus die vreet gewoon door![]()
![]()
Hilary schreef:Ik zie in je profiel dat je in Zeist zit, ik kan evt wel een schep Nutrimash en Marstall Bergwiesen Mash langsbrengen?
Rongyos schreef:Speedibeet mengen met slobber? Of eet ze dit dan ook niet?
Speedibeet gaf destijds het beste resultaat met een oude kwpn-er van 33. Icm 18 plusmuesli waar ik dus ook slobber van maakte.
Hilary schreef:De Nutrimash heeft mijn stalgenoot een tijdje gevoerd, dat deed wel wat qua aanzettenIk weet niet meer hoeveel zij voerde, ik meen één afgestreken voerschep (zo’n gele) per dag.
Ik durf het in ieder geval veilig aan mijn PPID’er met hoefbevangenheidsverleden (recent) te voeren, de Bergwiesen Mash ook (die krijgt mijn pony dagelijks). Bij mij is het doel met name eiwitten aanvullen, pony is op leeftijd en heeft een minder goed gebit.
monsera schreef:Als ze de fibrebeet voorheen wel at Jan je er mss wat doorheen mengen? BV de nutrimash mss dat dat dan wel weer smakelijk is. Ik voer speedybeet maar na een tijdje wilde mijn paardje dat ook niet meer eten en toen de nutrimash er door gemengd en at het weer smakelijk op. De fibrebeet word hier nog smakelijk gegeten maar dat krijgt hij nog maar 4 weken. Je kan ook je eigen voer er eventueel doorheen mengen.