Kogel/beenbeschermer gezocht na operatie sesambeentje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Kogel/beenbeschermer gezocht na operatie sesambeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 23:32

Ik ben op zoek naar een beschermer/ondersteuner van de kogel, die ik na de operatie (wanneer het revalidatie traject start) kan gebruiken. Van Back on Track zie ik van alles, behalve iets voor alleen de kogel. En gezien de temperaturen, wil ik het been niet volledig inpakken. Ook omdat de weke delen in tact zijn en ik deze niet onnodig wil belasten. Uiteraard alles straks io met de arts, maar ik kan maar beter voorbereid zijn, dan dat ik me straks de rambam zoek naar de ideale beschermer ;) Dus wie weet een geschikte beschermer voor vnml de nacht?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:45

Padoertje schreef:
Ik ben op zoek naar een beschermer/ondersteuner van de kogel, die ik na de operatie (wanneer het revalidatie traject start) kan gebruiken. Van Back on Track zie ik van alles, behalve iets voor alleen de kogel. En gezien de temperaturen, wil ik het been niet volledig inpakken. Ook omdat de weke delen in tact zijn en ik deze niet onnodig wil belasten. Uiteraard alles straks io met de arts, maar ik kan maar beter voorbereid zijn, dan dat ik me straks de rambam zoek naar de ideale beschermer ;) Dus wie weet een geschikte beschermer voor vnml de nacht?

Ik zou niet zoiets als Back on Track of met magneten erin gaan gebruiken, je weet niet wat dat verder doet na een operatie. Is dit niet geschikt: https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... h_762.html ? Luchtig, maar het geeft wel stevigheid.
Dit is trouwens de site ervan: https://www.mycompositi.com/nl/accessoi ... front.html .

zodiacje

Re: Kogel/beenbeschermer gezocht na operatie sesambeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:50

De compositi idd. Nog niets vergelijkbaars tegen gekomen. Erg blij mee

paardnmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 01:06

Die compositi heb ik ook, zijn opzich fijn maar geven bij mijn paard op een gegeven moment schuur plekken van de bandjes. Ik vind er ook geen mooie pasvorm in zitten.
Zelf heb ik na een blessure van mijn paard de Kentucky beschermers aangeschaft met echt bont. Paard heeft snel warme benen maar met deze beschermers met het echte bont helemaal niet, zelfs amper met de temperaturen van vandaag. De zachte voering en goede pasvorm zitten top bij die van mij, die vanwege littekenweefsel altijd een verdikt been zal houden.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 14:33

De compositi is leuk voor tijdens inspanning, maar ik zoek dus echt iets ter ondersteuning in de periode van boxrust en wanneer het verband eraf is. Hoeft zeker niet iets met magneetwerking te zijn, maar gezien ze van BoT van alles hebben, verbaasde het me dat ze dus niet een kogelbeschermer hebben die hiervoor geschikt is. Hoop dus op ervaring met andere merken die ik nog niet ben tegengekomen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:19

Als paard geopereerd word aan sessambeen bij paardenkliniek, kunnen zij niet adviseren?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:29

Als je met ondersteuning bedoelt dat het steun moet geven zeg maar, dan zou ik het juist niet in BoT o.i.d. zoeken, die geven geen steun. Dat doet die compositi dan weer meer in elk geval. Als je met ondersteuning bedoelt dat je iets wil hebben dat "genezend" werkt zeg maar, of dat proces versnelt of verbetert, dan heb je inderdaad meer aan iets als BoT. Maar ten eerste moet dje dat meestal opbouwen, te beginnen met een uurtje en voordat je dan op 12 uur zit ( voor de nacht), ben je zo minimaal twee weken verder.
Dit zijn trouwens BoT kogelbeschermers: https://www.backontrackvoorpaarden.nl/7 ... lock-boots . Kogelbeschermers vindt je eigenlijk, net als strijklappen alleen voor de achterbenen. https://backontrack.com/nl/royal-fetloc ... 27060.html, de link van BoT zelf. Daar staat trouwens ook bij dat het voor competitie en training is.
Ik denk dat dit dan misschien nog iets zou kunnen zijn: https://magnetichealthcare.nl/product/k ... escription . Ook opbouwen in 2 weken, maar wel te gebruiken in rust en juist niet als trainingsmiddel.

Maar het beste is natuurljk om met je behandelend DA te overleggen!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 17:18

amen schreef:
Als paard geopereerd word aan sessambeen bij paardenkliniek, kunnen zij niet adviseren?

Uiteraard! Ik ga natuurlijk niet zelf zitten tobben ;)

Waar ik dus niet naar op zoek ben is een beschermer in de vorm van een kogelbeschermer/strijklap. Meer iets richting een stalbandage, maar dan super makkelijk en snel aan te brengen. Geen idee of ik het paard na de operatie naar een revalidatiecentrum breng (operatie etc moet nog verder besproken worden), of dat hij thuis boxrust krijgt. Coolers en icepacks heb ik allemaal, maar een beschermer dus niet en ik ben graag goed voorbereid :j

Overigens hoeft het niet perse een genezende werking te hebben. Genoeg therapieën die hieraan bijdragen, dus het been mag vooral rust krijgen.