Ei + geel lichaam op dag 16??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

Ei + geel lichaam op dag 16??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 13:01

Hallo bokkers/ mede fokkers ;-)

Ik heb een hele leuke merrie waar ik wegens omstandigheden graag een mooi veulen uit wilde fokken. Dus begonnen in een cyclus en doorgewerkt dmv echoën etcetera, eerste cyclus zat een cyste dus deze is weg gespoten en opnieuw hengstig gespoten.

Merrie zit nu op dag 16, is vrijdag 15 mei geïnsemineerd ( had wat vocht in baarmoeder, 3 maak dagelijkse injecties gehad ) Zondag 17 mei gecontroleerd en het ei was netjes weg, stond nog ietsje vocht en zijn 2 dagen doorgegaan met injecteren.

Vandaag controle, echter zit er een ei + geel lichaam van 5,5cm. Er zijn geen tekenen van hengstigheid en de baarmoeder zit potdicht. Dit terwijl nu natuurlijk of er een dracht zou moeten zijn of nieuwe cyclus zou moeten starten.

Iemand bekend met zoiets? Donderdag weer terug om te echoën maar ik wil me graag even verdiepen in deze materie!

Hopelijk kunnen jullie me wat helpen :-) alvast bedankt

Evilou

Re: Ei + geel lichaam op dag 16??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:26

Ik volg even. Mijn merrie vandaag op dag 19 het zelfde. Wij hebben er voor gekozen om hengstig te spuiten.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 22:14

Helemaal niemand verder? :-)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:36

Misschien kan je je in dit topic voorstellen ( zijn allemaal mensen die hun merrie drachtig willen krijgen die van alles erover met elkaar delen) en daar dan je vraag stellen: [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 .

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 10:39

Update: woensdag dan een ei van 5 cm en vandaag flink hengstig. Ditmaal geen vocht oid dus vanavond insemineren. Schiet mij maar lek ik snap niets van deze cyclus. ( en dan heb ik zelf ook nog vruchtbaarheids trajecten gevolgd ) het lichaam zit vreemd inelkaar! Wordt vervolgd...