Paard verliest haren staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Phebe

Paard verliest haren staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 22:40

Hallo! Sinds een paar dagen verliest mijn paard enorm veel haar van zijn staartwortel. Geen af geschuurde haren, maar echt met wortel en al.

Sinds een paar weken schuurde hij wel 1 specifieke plek in zijn staart. Ik weet eerlijk gezegd nog altijd niet hoe dat komt, maar zowel inwendige als uitwendige parasieten zijn uitgesloten. Niemand ziet hem ook ooit krabben!

Ik dacht dus dat hij nu zijn hele staart begon te schuren, maar vandaag heb ik gezien dat het echt los komende haren zijn.

Iemand die deze haaruitval herkent of zelf heeft meegemaakt? Tips hoe ik hem kan 'helpen'? Zou het mss een voedingsstof zijn die hij te weinig/veel heeft? Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Paard verliest haren staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 06:25

Haar uitval kan door zoveel dingen komen. Maar is ook heel normaal als her echt Kalen plekken worden zou ik me zorgen maken en gewoon een dierenarts vragen.

callass

Re: Paard verliest haren staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:17

2 van mij hebben dit ook met het warm worden de weer. Echt in een puntje bovenaan de staartwortel. 1 word in de zomer zijn staartwortel ook erg droog met schilfers. Ze schuren niet. Ben ook benieuwd naar ervaringen