Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Penotti schreef:Ik wist eigenlijk niet of ik het hier zal plaatsen doe het toch maar.
Veel mensen geloven er niet in.
Mijn paard had dezelfde klachten.
Nu voelt onze buurman wateraders.
En die was op bezoek. Even paardjes kijken en hij vroeg waarom hij me niet meer zag rijden op de bruin bonte. Nou aangegeven, steeds achter stijf vanuit SI, DA weet niet echt wat bla bla.
Toen vroeg hij, is hij toevallig van stal verplaatst?
En ja dat klopte. Ik zei hij stond eerst daar.
Zet hem maar eens terug dar, waar hij nu staat staat hij op een waterader.
dat gedaan, binnen een paar dagen zag je hem verbeteren.
Wel zag je dat hij slap was van achter. Hij had echt al een hele poos niet meer goed gelopen.
Nu ben ik ongeveer een maand of 5 verder. Spieren zitten er weer op als vanouds en heb mijn oude paard terug.
Kijk maar of je er wat mee kunt
_Penotti schreef:Als je toch niet alles tegelijk doet, dat is wat ik bedoelde, zou ik ook met het goedkoopste beginnen. Zoals Sizzle ook al aangaf.
_Penotti schreef:Ik wist eigenlijk niet of ik het hier zal plaatsen doe het toch maar.
En die was op bezoek. Even paardjes kijken en hij vroeg waarom hij me niet meer zag rijden op de bruin bonte. Nou aangegeven, steeds achter stijf vanuit SI, DA weet niet echt wat bla bla.
Wel zag je dat hij slap was van achter. Hij had echt al een hele poos niet meer goed gelopen.
Nu ben ik ongeveer een maand of 5 verder. Spieren zitten er weer op als vanouds en heb mijn oude paard terug.
belle_boef schreef:_Penotti schreef:Ik wist eigenlijk niet of ik het hier zal plaatsen doe het toch maar.
Mijn buurman heeft exact hetzelfde aangegeven bij mijn paard. Daarna de waterader aangepakt en mijn paard loopt beter. Ik geloof je.
ElskaIsland schreef:_Penotti schreef:Als je toch niet alles tegelijk doet, dat is wat ik bedoelde, zou ik ook met het goedkoopste beginnen. Zoals Sizzle ook al aangaf.
Dat begrijp ik, maar waarom zou je niet voor een test gaan, waar veel meer uit komt?? Ik kom uit medische wereld; bloed kan een hoop vertellen. Zeker in welke richting je moet zoeken. Bijv spierwaarden, suikers, alle orgaanfuncties?
Sizzle schreef:Ik laat sowieso meestal 1x per jaar een grote bloedtest doen bij mijn paarden dus dat zou ik ook gewoon doen in jouw geval.
Echter was op basis van bloed niet duidelijk dat mijn paard pssm1 had, de spierwaarden waren niet absurd hoog, toch had ze enorme pijn.
Sizzle schreef:ElskaIsland schreef:Hoe snel ging dat?
Bij ons binnen een half jaar maar daar is geen maat voor en zijn ook paarden die er met aanpassingen oud mee worden. Echter is de voedinaanpassing dan wel essentieel.