Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nathaly_dc schreef:Hallo allemaal
Begin vorige week had Gigi ineens een opgezwollen hard aanvoelende bubbel in zijn hals.
2dagen later waren het er ineens 3.
Last had hij precies niet maar er teveel aan komen vond hij niet aangenaam.
Inmiddels zijn we anderhalve week verder en zijn die bubbels ineens open wondes. Gisteren was dit nog gewoon behaard en precies een zacht korstje.
Iemand een idee wat dit kan zijn? (Foto 1 en 3 zijn van vorige week)
Ik dacht oorspronkelijk een insectenbeet maar vermits er 2 zijn bijgekomen en nu exact dezelfde “open vorm” hebben twijfel ik toch.
Nathaly_dc schreef:Hallo allemaal
Begin vorige week had Gigi ineens een opgezwollen hard aanvoelende bubbel in zijn hals.
Inmiddels zijn we anderhalve week verder en zijn die bubbels ineens open wondes. Gisteren was dit nog gewoon behaard en precies een zacht korstje.
Ik dacht oorspronkelijk een insectenbeet maar vermits er 2 zijn bijgekomen en nu exact dezelfde “open vorm” hebben twijfel ik toch.
Femke_Tweety schreef:Nathaly_dc schreef:Hallo allemaal
Je foto's ontbreken, dus dan is het wat moeilijk oordelen.
In de basis lijkt dit me een vraag voor de dierenarts.
Maar wie weet is het direct duidelijk vanaf de foto's.
pien_2010 schreef:Nu wel, ik kan de foto's goed zien.
Volgens mij zijn dit onschuldige eiwit bultjes van het voorjaarsgras. Mijn paarden hebben dit altijd eind maart, begin april.
Ik haal zelf de korstjes eraf en spuit er wat acederm in zodat de vliegen geen ontsteking maken.
Meestal is het op de hals, maar het kan ook over het hele lichaam zijn. Mijn paarden vonden het fijn als het korstje eraf was, want blijkbaar jeukte het ook daarvoor. Na paar dagen, weken gaat het vanzelf over. Geef ze dus niet een te groot stuk gras en voer terughoudend.