Sinds het weekend zag ik dat mijn paard rechts achter niet helemaal lekker liep. Maar niet heel gek. Ik ben maandag toch even erop gegaan om te kijken hoe die liep. Ik voelde dat ie niet goed liep. Rechten stukken zie je na genoeg niks geks in stap draf of galop. Draaien echter wilt ie niet, dat doet hem zeer. Bij het stappen aan de hand zag ik ook dat ie soms er een soort doorheen zakt en dan snel stapt en dat doet hem ook echt zeer. Hij heeft wel mok aan die voet en heb zijn sok helemaal afgeschoren, in de betadine gezet en ingesmeerd met speciale zalf. Maar na dit alles zag ik weinig verschil. Op stal staat hij wel op het been, maar staat wel meer op rust met dat been. Hij heeft een uitloop stal en als hij buiten is en naar binnen wilt moet hij dus redelijk kort draaien. Je ziet dat hij dan heel voorzichtig zijn been neerzet en zodra die recht is loopt ie wel gewoon weer door. Hij is nergens dik,warm en kan overal hard in knijpen. Ook in zijn hoeven. Hij liep afgelopen week nog gewoon goed? dus geen idee hoe dit gekomen is. Hij staat wel vaak te stampen van de mok en hij lelt dan ook wel eens naar achter. Het kan zijn dat hij zich bezeerd heeft als hij tegen de wand trapt oid. Hij staat overdag gehele dag op het land in een rustige kudde. Hij kan natuurlijk een misstap hebben gezet...
De dierenarts komt vanmiddag maar ik vroeg me toch af of er misschien mensen zijn die een soort gelijk iets hebben gehad.
Hij kan zijn kogel hebben verdraaid of inderdaad te hard tegen een wand getrapt ofzo. Kreupel van mok zijn ze niet snel, behalve als het heel ernstig is en gaat ontsteken. Maar dan is het ook dik.
boemel
Geplaatst: 27-05-20 08:25
Het kan van alles zijn, maar wat het precies is, gaat de dierenarts jou hopelijk straks vertellen.
Kreupel door mok zal niet zo snel gebeuren, dan moet t wel heel erg kapot zijn.
oke bedankt voor de reacties. Ik hoop ook dat hij het verdraaid heeft en het over een aantal weken weer beter gaat. Altijd zo vervelend als je ziet dat je beestje pijn heeft.