Is dit een gal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Is dit een gal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 17:25

Vanmorgen paard gelongeerd en niks opgevallen aan de benen. Net ga ik er heen om peesbeschermers te passen en zie ik dat ze een bult heeft. Deze is me vanmorgen niet opgevallen.

Mag er aan zitten, op duwen ze reageert nergens op. Aan iemand gevraagd met meer verstand en die zei een gal. Zou het inderdaad een gal zijn of moet ik me zorgen maken?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toevoeging: ik ga vanavond nog even terug om te kijken of ze kreupel loopt.

mala26

Re: Is dit een gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:54

Vind dat lastig om te zeggen vanaf een foto. Hoe voelt het aan? Is het hard of zacht) nog temperatuurverschil ten opzichte van de rest van het been ?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 18:06

Het is hard maar toch ook weer zacht, moeilijk uit te leggen. Je kunt het wel induwen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:13

Het is niet de meest gebruikelijke plaats voor een gal, maar het zou wel kunnen.
Het is wat lastig te zien. Als het op het gewricht zit, zou ik het wel serieus nemen en goed in de gaten houden. Ook als je paard er niet kreupel op loopt.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 19:55

De andere kant lijkt ook iets verdikt. Ze loopt er niet kreupel op, het is niet warmer. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:20

Ik zou het toch even in de gaten houden. Vind het wat hoog op het been zitten en zitten daar best wat pezen. Kan natuurlijk zijn dat ze zich gewoon even heeft aangetikt in het rollen ofzo.