Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bobje26 schreef:Dampig?
FFDP schreef:bobje26 schreef:Dampig?
Hier dacht ik inderdaad ook al aan, alleen vroeg ik mij af of dat zomaar 'ineens' kan komen? Ik heb namelijk voor die twee dagen nog nooit iets gemerkt aan de ademhaling van mijn paard. Ik dacht altijd dat dampigheid kwam door een paard te lang laten hoesten of te lang met een korte ademhaling laten staan?
s1993 schreef:Hard ademen na 5 minuten stappen vind ik wel zorgelijk, was het toevallig heel warm op dat moment, dat hij daar last van had? Ik zou ook eens nadenken over een bronchoscopie om te zien of de longen nog geïrriteerd zijn etc.
FFDP schreef:marjo1996 schreef:COPD al aan gedacht? Veel beterschap! Hoop dat je snel weet wat er is
COPD is hetzelfde als dampigheid toch? Hier heb ik inderdaad al aan gedacht, maar ik dacht dat dat niet zomaar van de een op de andere dag gebeurde?
Cayenne schreef:Mijn paard was chronisch damping. Wanneer je bij zijn neus luisterde kon je ook goed horen wat een geluid dat geeft.
Heel apart en niet te omschrijven.
Cayenne schreef:Ja, had het idd een beetje stom omschreven.
Die van ons is ook bekeken met een scopie, maar het was eigenlijk al meteen duidelijk dat het dampigheid was. Hij had ook de dubbele ademhaling en vaak uitscheiding uit zijn neus, zeker wanneer hij weer op stal kwam na het rijden. Dan stroomde het er gewoon uit.