oog geprikt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hoooighaj

oog geprikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 19:35

Hallo bokkers!

Ik heb vandaag perongelijk licht in het oog geprikt. Kan dit kwaad? Het paard deedt hierna normaal. ;(
Laatst bijgewerkt door hoooighaj op 19-05-20 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:42

Het ligt onder andere aan het voorwerp waarmee het veulen geprikt is. Is het een sleutel? Je hand (en heb je dan nepnagels/lange nagels?)?

Normaal is een iets vage beschrijving. Bedoel je hiermee dat het veulen er totaal niet op heeft gereageerd? Dan denk ik namelijk dat het niet zo ernstig is. Het zal misschien even wat oncomfortabel zijn geweest voor het veulen, maar ik denk niet dat er gelijk schade is aan het oog. Vergelijk het met wanneer jij per ongeluk in je eigen oog prikt. Dat is even vervelend, je zal even knipperen en tranen maar er is vaak niets aan de hand :) .

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:43

Ik ken een paard die zo een oog verloren is, doordat de stalhulp bij het uitmesten met de riek het oog van het paard raakte.
Maar ik weet niet wat er bij jouw paard is gebeurd?
Maar met 1 oog kunnen ze zich ook wel redden, hoewel het niet echt een mooi gezicht is.

Goudhaan1

Re: oog geprikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:55

Ik ga ervan uit dat het paard per ongeluk met een vinger in zijn oog is geprikt. Als dat het geval is zal het allemaal wel meevallen, ik heb mezelf vaak zat per ongeluk in mijn oog geprikt en ik heb ze allebei nog, voor een paard zal het niet zo verschillend zijn. Mijn paard leeft ook nog met 2 ogen, heb ik ook wel eens per ongeluk ingezeten met m’n vinger.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:53

Ik vind dit best een goede vraag.Ik heb wel eens dat ik bijv.het halster aan of af wil doen en dat hij dan net zijn hoofd beweegt zodat zijn oog mijn vinger raakt. Ik had wel eens lange nagels en die heb ik daarvoor afgeknipt.Verpleegkundigen moeten volgens mij ook kortgeknipte nagels hebben.Ook met borstelen van het hoofd ben ik voorzichtig zodat hij niet de borstel in zijn oog krijgt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:56

Het is toch niet zo'n rare vraag?

waarmee heb je geprikt hoooighaj?
Met je vinger?
Meestal is dat niet erg, of je moet zoals anjali aangeeft lange nagels hebben.
Heb je met iets hards geprikt zoals per ongeluk met de zweep dan kan het oog wel beschadigen.
Hou het de komende dagen goed in de gaten of hij niet alsnog zijn oog wat dicht gaat knijpen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:39

Als het hoornvlies is beschadigd,en dat kan door een ongelukje,dan gaat hij met dichtgeknepen oog staan te tranen.Van de DA kun je dan een zalfje krijgen ervoor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:45

Er kan ook gewoon gereageerd worden hoor ipv die neerbuigende reacties!
Jullie wisten zeker wel gelijk alles over paarden en het rijden!
Je kan ook gewoon het topic wegklikken want op deze manier durft er straks niemand meer wat te vragen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:41

Moderatoropmerking:
Ik heb wat kinderachtige reacties verwijderd. Het is een heel normale vraag om te stellen of het kwaad kan als je per ongeluk in het oog van je paard/veulen/pony prikt. Ook jongere Bokkers moeten hun vragen kunnen stellen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:00

Heb je in het oog geprikt met je vinger?
Geeft niks hoor. Dat doe je per ongeluk bij jezelf ook wel eens. Zo voelt het voor een pony ook. Doet misschien even iets zeer, maar daarna is er niks meer aan de hand.