SweetVanille schreef:Als dit de hoeven zijn van een pony die 4 weken geleden bekapt is, zou ik heeeeeel gauw een andere hoefsmid zoeken.
Daarnaast, van het gras af, op droog hooi, en geen krachtvoer met suikers.
Als supplement Phytonics Gluco Balance.
Ik zou niet zo snel wijzen naar de hoefsmid in dit geval. Ik ken meerdere pony's die hoefbevangen zijn geweest en gevoelig zijn waarbij de hoeven zo snel groeien. Wel recht en niet zo gek als bij deze. Maar ik denk wel dat hier 4 weken terug wel heel wat van af gehaald is. Alleen dat de hoeven weer zo snel groeien. Maar ik zou inderdaad niet heel lang wachten om de hoefsmid weer te laten komen.
En qua eten ben ik wel met je eens. Daar zou eens goed gekeken naar moeten worden als de pony steeds weer hoefbevangen wordt is hij gewoon echt goed gevoelig ervoor. En moet je als eigenaar echt goed opletten. Dus arm hooi en gedoseerd. Niet op volle weides. Eventueel uren op de wei inkorten en aanpassen aan het fructaangehalte (dit is echt heel erg afhankelijk van de zon, temperatuur en vocht). En zelfs eventueel een graasmasker overwegen of alleen nog maar paddock.