Pony heeft sinds een weekje ongeveer een kuch. Geen uitvloeiing, geen slijm. Geen koorts, niet ziek. Het is vooral op de ( droge) paddock en in de bak, want op buitenrit gebeurt er niks. Lijkt dus wat irritatie door het stof.
Je kunt tijmsiroop geven, en minder droog hooi overwegen. Of bijvoorbeeld je paard nog een uurtje buiten te laten als je de stal hebt gedaan zodat het stof weer kan gaan liggen. Niet te diep laten lopen met haar hoofd in de bak.. Maar kan de bak en de paddock niet besproeid worden? Of bijvoorbeeld snippers erbij in de paddock tegen het stof?
Ja die grote fles van de kruidvat inderdaad, gewoon een lik in de voerbak voor het rijden. Het is zoet dus ze lusten het graag (daarom niet overdrijven) en het helpt een beetje, ik ken meerdere paarden die het krijgen. Eentje met stofallergie, eentje met chronische bronchitis en mijn vp nu ook als we in de stoffige bak gaan rijden. Maar het is geen geneesmiddel, ze kuchen er alleen minder naar mee..
FleurVP
Geplaatst: 16-05-20 15:55
Hier ook, nu een paar dagen hoestsiroop van de paardendrogist en dat lijkt wel te helpen. Hij hoest minder vaak en minder heftig, ook vind hij het erg lekker. Ik hoop echt dat het snel veel gaat regenen. En anders toch maar eens de DA bellen.