Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
snorkel1986 schreef:Subli priores is smakelijker en volledig dan speedy bite is mijn ervaring dat is een volledigevervanger en mijn oude blieft het ook wel als stevige prak (effe puzzelen met welke hoeveelheid water je moet hebben) en niet als een soep
Jinks schreef:Wij hebben ook zo een pony, bijna zonder tanden. Hoi kon ook niet eten. Krijgt nu drie x agrobs pre alpine senior en twee maal firebeet. Plus 1 x pavo senior 18 plus muesli. Hij doet het er prima op. Hij krijgt evengoed hooi voor het speeksel aanmaken en tegen verveling. Pony komt uit de opvang en ziet er nu weer prima uit. Is 27 jaar.
s_v schreef:Zo te lezen vind je het ook belangrijk dat je paardje gezonde voeding binnen krijgt!
Je zou eventueel kunnen kijken naar de producten van equifyt, die hebben een mooi graan vrij gamma met daarin ook enkele ruwvoervervangers. De Zupa bijvoorbeeld zou een mooie vervanger voor de speedybeet kunnen zijn (heeft net wat meer smaak dan enkele pulp, maar is wel op basis van pulp), verder hebben ze ook de herbs, dat is net als de hartog een grasbrok, maar dan gevarieerder en daardoor misschien ook smakelijker...
Ik heb enkel ervaring met de zupa (geef ik mijn oudje in de winter bij als ondersteuning), maar daar ben ik heel tevreden van
cynthiar schreef:Wat voor pony is het?
Ik gaf mijn oude fjord die ook geen hooi enzo kon eten :
Smorgens: 0,75 kilo grasbrok plus 2 kilo grasmix
Rond 12 uur: kilo seniorenslobber van Masters
2 uur: 0,5 kilo grasbrok
1 kilo grasmix
5 uur: 1 kilo seniorenslobber
8 uur: 0,75 kilo grasbrok, 2 kilo grasmix
Grasmix at hij beter dan de compact gras
Grasbrok was ook van Hartog.
Hij kreeg zo 9 kilo per dag. Maar hij at niet altijd alle grasmix op.