Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Spikeandjax schreef:hi, ik had in een topic gelezen dat als je paard flink harde hoeven heeft je ze met dreft in kan smeren. het topic was van 2011 en dus al best oud dus misschien zijn er nu andere dingen ontdekt die nog beter werken? en als ik het uiteindelijk misschien met dreft doe heb ik een vraagje. hoevaak/hoelang moet je dat ongeveer doen? moet ik dreft er gewoon direct opsmeren of in een emmer met water doen?
Absolem schreef:Spikeandjax schreef:hi, ik had in een topic gelezen dat als je paard flink harde hoeven heeft je ze met dreft in kan smeren. het topic was van 2011 en dus al best oud dus misschien zijn er nu andere dingen ontdekt die nog beter werken? en als ik het uiteindelijk misschien met dreft doe heb ik een vraagje. hoevaak/hoelang moet je dat ongeveer doen? moet ik dreft er gewoon direct opsmeren of in een emmer met water doen?
Dreft? Dreft droogt uit als een gek.gewoon even een flacon duo hoef halen.
meggiemeg schreef:Je kunt de hoeven ook insmeren met schapenvet, de vloeibare variant werkt goed, is te koop in een dierenzaak of bijvoorbeeld de welkoop. Dit wordt goed opgenomen door de hoef maar sluit de hoef niet af voor vocht van bijvoorbeeld de dauw op de weide. Ik gebruik het ook altijd in de zomermaanden om te voorkomen dat de hoeven gaan scheuren door de droogte, onze fries heeft ook enorm harde hoeven en het werkt bij hem heel goed.
Natuurlijke producten worden opgenomen door de hoef en sluiten niet af, als je aan manenvet kan komen is dat ook een goed alternatief. Schapenvet is makkelijker te verkrijgen.
https://www.google.com/search?q=vloeiba ... lJbbcM4TxM
ogidni schreef:Bij de paardenslager een kan manenvet halen. Is een lichaamseigen product en dat is ook precies waarom duo-hoef goed werkt
_Penotti schreef:Dus dit doen jullie dan over de hoeven?
Enige die ik op de site zie van de welkoop
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huis ... ml_1116781
Spikeandjax schreef:hi, ik had in een topic gelezen dat als je paard flink harde hoeven heeft je ze met dreft in kan smeren. het topic was van 2011 en dus al best oud dus misschien zijn er nu andere dingen ontdekt die nog beter werken? en als ik het uiteindelijk misschien met dreft doe heb ik een vraagje. hoevaak/hoelang moet je dat ongeveer doen? moet ik dreft er gewoon direct opsmeren of in een emmer met water doen?
Zidore schreef:Dan kan je net zo goed een luier nemen, onderdompelen in een emmer water, om de hoef doen en dichtplakken rondom met ductape, binnen een paar uur boterzachte hoeven, bespaart je 12,95 + evt verzendkosten