Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:Hier kun je een heel scala aan antwoorden op verwachten.
Ik persoonlijk ben niet zo van perfecte paarden met alleen maar 1tjes.
Of de voorspellende waarde daar van voor een gezonde toekomst. Ik zit er wat pragmatischer in: er zijn maar weinig perfecte paarden en daar hangt dan vaak ook een 'perfect' prijskaartje aan. Terwijl er ook heul veul niet perfecte paarden wel perfect gezond een sportcarrière hebben. Risico heb je altijd met levende dieren (en het leven)
Maar er zijn zeker ook mensen te vinden die alleen een paard met 1tjes willen én ook rugfoto's er bij willen hebben. En een paard er dus om laten staan.
Is het een dierenarts die je vertrouwd die je adviseert? Dan zou ik vooral je twijfel daar voorleggen en hem/haar om advies vragen.
Leentje_ schreef:Bedankt iedereen voor de reacties!![]()
Ik heb inmiddels besloten om hem verder te keuren, en op voorwaarde van ook klinische goedkeuring ga ik hem kopen!Hij is verder immers wel volledig wat ik zoek..
De dierenarts gaf ook aan dat het een discussie is die waarschijnlijk opnieuw zou opwaaien als ik hem nadien weer zou verkopen, maar ik zoek een paard voor mezelf en niet voor de verkoop dus daar maak ik me minder zorgen om.
Sky_As schreef:Een 2 wordt gewoon geaccepteerd voor de sport? Dus hoezo zou dat discussie geven..sommige dierenartsen geven echt raar advies.
Dat ze dat bij een 3 zeggen die neigt richting 4 oké.... Maar 1 of 2 is gewoon goed. 1 is perfect (dus zeg maar de 10 in de dressuur proef, zeg nou zelf hoe vaak is iets perfect) en 2 is ook gewoon goed maar niet perfect. 3 is afwijkend en is het klinische beeld nog belangrijker en 4 is risico (en zelfs dan nog is het afhankelijk welk bot een 4 krijgt)
Leentje_ schreef:De dierenarts gaf ook aan dat het een discussie is die waarschijnlijk opnieuw zou opwaaien als ik hem nadien weer zou verkopen, maar ik zoek een paard voor mezelf en niet voor de verkoop dus daar maak ik me minder zorgen om.