Ik zou graag wat ervaringen horen van paardeneigenaren waarbij het paard last heeft van stofallergie.
Mijn haflinger heeft sinds wij hem hebben gekocht in augustus afgelopen jaar een schrapende,piepende toon tijdens het (volgens de dierenarts) uitademen. Het klinkt echt als benauwdheid. terwijl hij ontzettend druk is, snel wil lopen, werkwillig is en er voor mijn gevoel niet onder lijdt tijdens het rijden/longeren. Ook hoest hij tijdens het draven nog wel gauw eens een keer. Nu staat hij behoorlijk wat uren binnen op een best stoffige stal, hij staat op stro en krijgt kuil gevoerd. Ik had het idee dat het piepen en hoesten kwam door de stoffige omgeving stal + binnenbak die zich in hetzelfde gebouw bevinden.
In overleg met de dierenarts dit besproken en ook zij gaf aan dat er een grote kans bestaat dat het inderdaad een stofallergie kan zijn. Dus nu komt meneer 2 weken lang 24/7 buiten te staan met ventipulmin om zo te kijken of het beter gaat.
Maar toch ben ik heel erg benieuwd of mijn verhaal bekend voorkomt. Maken jullie paarden ook een bij geluid tijdens het rijden of hoort dit er niet bij? Hij heeft er ook last van in de buitenbak, maar als we wandelen buiten door het gras hoor ik hem niet. Is dat normaal of niet of zit ik compleet fout te gissen

Ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen over stofallergie, hoe je erachter kwam, wat je er tegen doet, tips en tricks of misschien een andere idee wat dit kan zijn