Hallo bokkers.
Sinds een aantal dagen is mijn paard niet meer voorwaarts in galop onder de man.
Het begon met minder voorwaarts, maar na even galopperen was dit over. Reageerd toen goed op het been.
Hij werd altijd minder voorwaarts in galop, duurde ook langer vooraleer wel voorwaart en moeilijker aanspringen.
Tot nu niet willen/kunnen aanspringen en eens erin niet voorwaarts te krijgen en er snel uitvallen.
Ook merk ik dat het nog moeilijker gaat op volte dan op rechte lijn.
Aan de longe met zadel gaat de galop wel goed en blijft hij ook mooi op de cirkel.
Verder onder de man in draf is hij wel goed en ontspant hij ook mooi. Dus daar geen probleem.
Ervoor hebben we wel een paar weken redelijk intensief getraind op de galop. Paard is redelijk flegmatiek van aard en galopwerk hielp enorm. Dit ging trouwens super, goed aan het been, zelfs stap-galop heel mooi. Goed actief. To recentelijk dus.
Ik heb reeds contact opgenomen met een osteopaat voor een afspraak en ook de zadelpasser ga ik zoizo laten langskomen!! Dus medisch en materiaal ga ik zoizo allemaal laten controleren!! Dit staat vast. Ik ben iemand die ook altijd medisch alles laat controleren
Ik zoek eigenlijk gewoon mensen met gelijkaardige ervaringen en wat dit bij hen bleek te zijn en hoe jullie dit opgelost hebben?
Mss extra: hij gaat momenteel bijna elke dag een half dagje op de wei.
Sorry voor het hele verhaal, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn.
Dus ervaringen altijd welkom.