fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Erwin_zilvia
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-20

fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 16:24

hallo,

ik heb even een vraag aan jullie. Het is even een flink verhaal, maar hoop dat jullie de moeite willen nemen om het te lezen en mij misschien wel verder te helpen.

Het is 2 jaar geleden begonnen. Ik had het idee om me merrie te laten dekken. Ik heb haar toen naar een hengstenhouder gebracht, maar na een maand of 3 daar gestaan te hebben was het helaas niet gelukt. In die tijd dat ze daar gestaan heeft is ze heel helaas ziek geworden (helaas is dat in mijn vakantie gebeurt en kwam ik er pas achter na dat ik weer terug was). Ze had een flinke "verkoudheid" zei de hengstenhouder, de hele stal had het gehad en zij was de laatste, vertelde hij mij. Ik heb haar toen meteen naar huis gehaald en mijn eigen dierenarts er naar laten kijken. Die kon niet echt iets vinden dus even een tijdje rust gegeven en toen klaarde ze weer op. Toen we weer gingen trainen vielt me op dat ze iedere keer witte slijm uit der neus had na het trainen. dus weer de dierenarts er bij gehaald, die dacht dat ze bronchitis had, dus een antibiotica kuur er in, hielp niet, een kuur van Sputolysin, hielp ook niet. Toen een andere dierenarts gebeld, die kwam. Haar laten onderzoeken en die kwam met dat ze een stoffe allergie had. 3 weken op prednison gestaan, paar nachten buiten gebleven knapte ze wel iets van op, maar nog steeds dat slijm. Weer een andere dierenarts er bij gehad, die zei dat ze er over heen moest groeien dus moest het tijd geven. zo was ik dus al ruim een jaar bezig.

In de afgelopen winter heeft ze lekker vrij gehad, alleen hier en daar wat kids er op laten rijden. Van het voorjaar ging ik haar maar weer oppakken en had ze het nog steeds. Weer een andere dierenarts er bij gehad en die ging gelukkig verder graven. Ze zijn via der neus naar binnen gegaan en ontdekte dat der rechter luchtzak vol met slijm zat, maar waar het vandaan kwam wisten ze niet. foto's laten maken van der hoofd, allemaal testen laten doen en uiteindelijk kwamen ze er achter wat het was. DROES, maar dan wel de versie die naar binnen is geslagen. He He eindelijk weten we wat het is.

Afspraak gemaakt bij de kliniek om het door te laten spoelen. Na een week spoelen en antibiotica, kwamen ze er achter dat de luchtzak helemaal vol met "steentjes" zat, allemaal ophopingen van de droes, omdat ze er dus zolang mee heeft gelopen. Helaas kregen ze dat er niet gespoeld en moest ze geopereerd worden. Operatie was opzicht goed gegaan, maar daarna kreeg ze last met slikken, en verslikt ze zicht regelmatig. Toen kreeg ik te horen dat er 3 opties waren waardoor dat kwam. 1, de drain zat in de weg. 2, er zit een ontsteking/verdikking van de operatie of 3, ze hebben een zenuw geraakt.

We zijn nu 5 weken verder. Ze heeft in totaal 4 weken bij de kliniek gestaan en ze staat nu 1 week thuis en ze heeft er dus nog steeds last van. Ze verslikt zich regelmatig, alles wat ze eet komt een kleine gedeelte uit der neus weer naar buiten. Ze krijgt nu 2 keer per dag antibiotica, staat lekker buiten en maakt der neus 3 keer per dag goed schoon. Ik moet over 2 weken terug komen voor controle.

Maar wat nu, weten jullie of een zenuw hersteld kan worden?? Kan ze hier de rest van der leven mee leven?? Ik heb een flinke rekening moeten betalen, maar nu hebben zij dus een medische fout gemaakt, kan ik dat aanvechten en zit er een schadevergoeding in?? Kan ik dit bij de hengstenhouder neerleggen of de andere dierenartsen die dus fouten hebben gemaakt??

ze is pas bijna 14, dus nog een heel leven voor zich. hopelijk hebben jullie hier antwoorden op en hopelijk ook positieve verhalen dat jullie hebben mee gemaakt dat het bij jullie goed is gekomen!!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:45

Ik ben bang dat het een groot afschuifsysteem gaat worden van de andere dierenartsen en de hengstenhouder. Wat betreft de laatste kliniek-dierenarts heeft deze niet de risico's met je door gesproken van de operatie en het intuberen? Wat zeggen zij? Gaat het nog verbeteren of zal dit blijven?
Ik zou het aangeven dat je het uiterst vervelend vind en hoe dit op te lossen.
Je hebt dit alles niet gedaan voor je paard om dit er dan aan over te houden.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:47

Dat je een flinke rekening hebt moeten betalen is logisch, je hebt je paard laten opereren. Dat kost geld. De drain is ondertussen verwijderd neem ik aan? Waardoor je er vanuit kan gaan dat er effectief iets misgegaan is bij de operatie? Ik vrees dat je hooguit de hengstenhouder wat nalatigheid kan verwijten, hij had jou op de hoogte moeten stellen en je een eerlijke kans moeten geven om er meteen een DA op te zetten voor het escaleerde. Dan was het hele proces tenminste al vroeger van start gegaan en was die long misschien niet zo toegetakeld geweest.

De dierenartsen kan je niet echt iets maken lijkt mij. Ze hebben allemaal hun best gedaan lijkt mij, maar niet gevonden wat er aan de hand was tot je dus bij de laatste DA aankwam. Je had ook gewoon na de vage diagnose van de eerste dierenarts naar de kliniek kunnen gaan voor een bronchoscopie of iets dergelijks. Dat heb ik een jaar of 2 geleden ook gedaan met mijn pony toen die vage longklachten had. Wat betreft de medische fout tijdens de operatie, dat zijn risico's waarvan ze je misschien op voorhand van op de hoogte hebben gesteld of niet? Er kan natuurlijk altijd wat fout gaan. Indien ze je niet op de hoogte hebben gesteld van dit risico kan je misschien stappen ondernemen, maar ik denk dat je hier zelf niets uit zal halen. Ook geen schadevergoeding, dus is het dan de moeite en je geld & tijd waard?

Erwin_zilvia
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 16:48

meggiemeg schreef:
Ik ben bang dat het een groot afschuifsysteem gaat worden van de andere dierenartsen en de hengstenhouder. Wat betreft de laatste kliniek-dierenarts heeft deze niet de risico's met je door gesproken van de operatie en het intuberen? Wat zeggen zij? Gaat het nog verbeteren of zal dit blijven?
Ik zou het aangeven dat je het uiterst vervelend vind en hoe dit op te lossen.
Je hebt dit alles niet gedaan voor je paard om dit er dan aan over te houden.



Ze hebben bij de kliniek mij niet gewezen op de risico's van de operatie. Het was zelfs zo dat ik het moest doen, omdat er geen andere optie was. Bij de kliniek weten ze dus nu nog niet of het de zenuw is of niet.

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:52

Je kunt beter de rechtsbijstand of het Juridisch Loket bellen dan je vraag hier op Bokt te stellen. Hier krijg je vooral veel meningen en weinig juridisch goed onderbouwde adviezen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:56

Rechtsbijstand erbij en afwachten wat die zegt. Persoonlijk vind ik de hengstenhouder zeer nalatig. Die moet geweten hebben dat er droes heerste aangezien jouw paard als laatste ziek werd . Wanneer hij dat gezegd had dan hadden de dierenartsen zeer waarschijnlijk in het begin anders gehandeld. Of je ze nu aansprakelijk kunt stellen, geen idee want elke operatie heeft risico’s .

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:01

Een dierenarts is niet resultaat verplicht.

De hengstenhouder is hooguit niet oplettend geweest, meer kan je deze nooit in de schoenen schuiven.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:05

Serieus?

Dit is gewoon heel veel pech..... En geen medische fout. De hengstenhouder is misschien laks geweest, je dierenartsen zaten er wellicht naast. In de operatie is er wellicht zenuwschade ontstaan.

In dit verhaal heeft niemand moedwillig jouw paard tekort gedaan. En de beschadiging aan de zenuw is lijkt me ook geen fout maar een risico.

Tenzij dit paard een veilingtopper of op andere wijze haar geld op moet leveren. Zou ik me de juridische kosten besparen.
En omdat dierenartsen ook mensen zijn zou ik naar de kliniek rijden met een vette bos bloemen als dank voor hun inzet.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:25

Erwin_zilvia schreef:
meggiemeg schreef:
Ik ben bang dat het een groot afschuifsysteem gaat worden van de andere dierenartsen en de hengstenhouder. Wat betreft de laatste kliniek-dierenarts heeft deze niet de risico's met je door gesproken van de operatie en het intuberen? Wat zeggen zij? Gaat het nog verbeteren of zal dit blijven?
Ik zou het aangeven dat je het uiterst vervelend vind en hoe dit op te lossen.
Je hebt dit alles niet gedaan voor je paard om dit er dan aan over te houden.



Ze hebben bij de kliniek mij niet gewezen op de risico's van de operatie. Het was zelfs zo dat ik het moest doen, omdat er geen andere optie was. Bij de kliniek weten ze dus nu nog niet of het de zenuw is of niet.

Het is dus voor nu nog even afwachten? Heb je zelf naar eventuele risico's gevraagd?

Onlangs mijn hond in moeten laten slapen, was nog 1 ding om te proberen om hem te redden maar dat gaf geen zekerheid en heel veel risico's, dat was het eerste wat ik vroeg toen ze met die mogelijkheid kwamen, is het effectief en wat zijn de risico's. De oplossing voor mijn hond was niet blijvend waardoor ik heb gekozen om hem in te laten slapen, zo ga je weg met je hond om half 9 omdat je denkt dat hij wat in zijn neus heeft zitten en om 11.45 laat je hem inslapen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:53

Makkelijk gezegd dat het pech is, droes behandel je zeker niet met antibiotica want juist daardoor kan dit probleem zijn ontstaan. Wanneer een paard droes heeft en je onderdrukt dat met antibiotica dan kun je dus dit krijgen, versteende ontstekingsprut in de luchtzakken. Dus die hengstenhouder had dit kunnen weten en had dit door moeten geven, dan had de dierenarts geen antibiotica voorgeschreven. Die zal niet aan droes hebben gedacht aangezien de hengstenhouder virusje had gezegd.
Dus fout of niet, in eerste instantie is alles terug te voeren op de laconieke( of moedwillig verzwijgende) hengstenhouder.

Erwin_zilvia
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 17:57

Kelly_ann schreef:
Serieus?

Dit is gewoon heel veel pech..... En geen medische fout. De hengstenhouder is misschien laks geweest, je dierenartsen zaten er wellicht naast. In de operatie is er wellicht zenuwschade ontstaan.

In dit verhaal heeft niemand moedwillig jouw paard tekort gedaan. En de beschadiging aan de zenuw is lijkt me ook geen fout maar een risico.

Tenzij dit paard een veilingtopper of op andere wijze haar geld op moet leveren. Zou ik me de juridische kosten besparen.
En omdat dierenartsen ook mensen zijn zou ik naar de kliniek rijden met een vette bos bloemen als dank voor hun inzet.



Makkelijk gezegd.. dikke pech. Het had ook anders kunnen aflopen hé.. als het open was geklapt binnen in, had ze dood kunnen wezen!

Ik vind dus dat er wel grote fouten zijn gemaakt en zeker bij de hengstenhouder!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:01

De dierenartsen valt niet veel te verwijten , de hengstenhouder des te meer. Die wou natuurlijk niet publiekelijk bekend hebben dat er droes heerste, kreeg hij geen merrie meer op de dam.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:04

Natuurlijk ben je kwaad en verdrietig dat dit zo is misgelopen.

Maar het blijft mensenwerk en er blijven risico's verbonden aan zowel diagnoses als behandelingen.

Ik denk dat iedereen wel zo'n beetje vind dat de hengstenhouder te makkelijk is geweest....

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:14

Serieus? De dierenarts heeft hier echt geen fout gemaakt.
In de luchtzak loopt een belangrijke zenuw die al door de droes en/of luchtzakstenen aangetast kan zijn. Dat hoeft niet met leeghalen gebeurd te zijn. Dikke pech maar je dierenarts(en) de schuld in de schoenen proberen schuiven vind ik in dit geval echt een no go.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:18

In mijn ogen is de enige foute hier die hengstenhouder. Die echt wel dondersgoed het verschil tussen verkoudheid en droes kent, helemaal als een hele stal het blijkbaar gehad heeft.

Vaak breng je je merrie daar op eigen risico, ik weet niet wat in jouw geval de afspraken waren? Ik vrees dat ondanks dat dit echt enorm klote is, je bij niemand je rekening kan droppen...

Erwin_zilvia
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 18:43

horsiegek schreef:
Serieus? De dierenarts heeft hier echt geen fout gemaakt.
In de luchtzak loopt een belangrijke zenuw die al door de droes en/of luchtzakstenen aangetast kan zijn. Dat hoeft niet met leeghalen gebeurd te zijn. Dikke pech maar je dierenarts(en) de schuld in de schoenen proberen schuiven vind ik in dit geval echt een no go.


Ff chil daar.. ik vraag gewoon wat. Het is niet dat ik daar alles in hun schoenen wil schuiven .. wilde alleen weten waar ik recht op heb, dat is toch geen rare vraag. Dus gewoon reageren kan ook!

Erwin_zilvia
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-20

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 18:45

Bedankt voor alle reacties.. is wel goed zo!

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:10

Sorry hoor maar elk simpel persoon weet toch dat je paard bij hengstenhouders/trainingsstallen etc gewoon op eigen risico staan.
Daarnaast is er nergens te lezen in je verhaal hoe de hengstenhouder gehandeld heeft, heeft deze een dierenarts erbij gehad? Heeft hij jou gebeld omdat je op vakantie was?

Ja het is zuur dat je paard daar wat heeft opgelopen, maar het bewijst niet dat je paard toen daar al droes had! Wellicht heeft je paard dit later opgelopen erbij omdat het al een verzwakt immuunsysteem had en is het toen lekker gaan borrelen allemaal.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:24

Zoals ik het lees heeft de hengstenhouder TS pas later op de hoogte gebracht en niet direct.
Het moet in mijn ogen niet uitmaken wat de boodschap is van de hengstenhouder naar de eigenaar van het paard toe. Jij hebt een merrie in jouw beheer gekregen en de zorg is aan jou toevertrouwd, dan is het toch een kleine moeite of je dan even een belletje geeft van joh je merrie lijkt verkouden, inmiddels hebben meerdere paarden hier op stal het gehad, wat wil je? Kom je langs? Schakel jij een dierenarts in of moeten wij dat doen?
Of het toen al duidelijk was dat het een verkoudheid was of toch een virusinfectie (wat mij logischer lijkt aangezien meerdere paarden al dezelfde symptomen hadden vertoond) dat is lastig te zeggen.
Punt nu wel is dat TS met een paard zit waar ze eigenlijk al vanaf die tijd mee aan dokteren is en nu dus dit. Dat is gewoon erg zuur. Dat je dan vragen hebt lijkt mij heel duidelijk.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:57

Erwin_zilvia schreef:
Het is 2 jaar geleden begonnen. Ik had het idee om me merrie te laten dekken. Ik heb haar toen naar een hengstenhouder gebracht, maar na een maand of 3 daar gestaan te hebben was het helaas niet gelukt. In die tijd dat ze daar gestaan heeft is ze heel helaas ziek geworden (helaas is dat in mijn vakantie gebeurt en kwam ik er pas achter na dat ik weer terug was). Ze had een flinke "verkoudheid" zei de hengstenhouder, de hele stal had het gehad en zij was de laatste, vertelde hij mij. Ik heb haar toen meteen naar huis gehaald en mijn eigen dierenarts er naar laten kijken. Die kon niet echt iets vinden dus even een tijdje rust gegeven en toen klaarde ze weer op. Toen we weer gingen trainen vielt me op dat ze iedere keer witte slijm uit der neus had na het trainen. dus weer de dierenarts er bij gehaald, die dacht dat ze bronchitis had, dus een antibiotica kuur er in, hielp niet, een kuur van Sputolysin, hielp ook niet. Toen een andere dierenarts gebeld, die kwam. Haar laten onderzoeken en die kwam met dat ze een stoffe allergie had. 3 weken op prednison gestaan, paar nachten buiten gebleven knapte ze wel iets van op, maar nog steeds dat slijm. Weer een andere dierenarts er bij gehad, die zei dat ze er over heen moest groeien dus moest het tijd geven. zo was ik dus al ruim een jaar bezig.

In de afgelopen winter heeft ze lekker vrij gehad, alleen hier en daar wat kids er op laten rijden. Van het voorjaar ging ik haar maar weer oppakken en had ze het nog steeds. Weer een andere dierenarts er bij gehad en die ging gelukkig verder graven. Ze zijn via der neus naar binnen gegaan en ontdekte dat der rechter luchtzak vol met slijm zat, maar waar het vandaan kwam wisten ze niet. foto's laten maken van der hoofd, allemaal testen laten doen en uiteindelijk kwamen ze er achter wat het was. DROES, maar dan wel de versie die naar binnen is geslagen. He He eindelijk weten we wat het is.

Afspraak gemaakt bij de kliniek om het door te laten spoelen. Na een week spoelen en antibiotica, kwamen ze er achter dat de luchtzak helemaal vol met "steentjes" zat, allemaal ophopingen van de droes, omdat ze er dus zolang mee heeft gelopen. Helaas kregen ze dat er niet gespoeld en moest ze geopereerd worden. Operatie was opzicht goed gegaan, maar daarna kreeg ze last met slikken, en verslikt ze zicht regelmatig. Toen kreeg ik te horen dat er 3 opties waren waardoor dat kwam. 1, de drain zat in de weg. 2, er zit een ontsteking/verdikking van de operatie of 3, ze hebben een zenuw geraakt.

We zijn nu 5 weken verder. Ze heeft in totaal 4 weken bij de kliniek gestaan en ze staat nu 1 week thuis en ze heeft er dus nog steeds last van. Ze verslikt zich regelmatig, alles wat ze eet komt een kleine gedeelte uit der neus weer naar buiten. Ze krijgt nu 2 keer per dag antibiotica, staat lekker buiten en maakt der neus 3 keer per dag goed schoon. Ik moet over 2 weken terug komen voor controle.

Maar wat nu, weten jullie of een zenuw hersteld kan worden?? Kan ze hier de rest van der leven mee leven?? Ik heb een flinke rekening moeten betalen, maar nu hebben zij dus een medische fout gemaakt, kan ik dat aanvechten en zit er een schadevergoeding in?? Kan ik dit bij de hengstenhouder neerleggen of de andere dierenartsen die dus fouten hebben gemaakt??

ze is pas bijna 14, dus nog een heel leven voor zich. hopelijk hebben jullie hier antwoorden op en hopelijk ook positieve verhalen dat jullie hebben mee gemaakt dat het bij jullie goed is gekomen!!

Hoe heb je bepaald dat er een medische fout is gemaakt?

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:06

Het enige wat te verwijten valt is dat de hengstenhouder laconiek is geweest. De DA’s hebben allemaal hun best gedaan maar helaas een verkeerde diagnose gesteld. Erg vervelend maar denk niet dat je daar iets aan kan doen.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:07

GDG schreef:
Hoe heb je bepaald dat er een medische fout is gemaakt?


Ik denk omdat een van de mogelijkheden is dat die zenuw geraakt is. Imo is dit een risico van die operatie, maar wellicht dat TS door alle stress niet heeft gehoord of geregistreerd dat dat risico er was. En zodoende denkt dat dit een medische fout is. Zo vat ik het op.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: fouten gemaakt door dierenartsen.... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:18

Een zenuw raken is helaas altijd een risico. Soms komt dat na veel tijd weer goed, soms niet.

TS, heb je op de kliniek iets getekend voor die operatie?

De hengstenhouder heeft imo de fout gemaakt. De dierenartsen hebben daarna enkel hun oordeel gebaseerd op wat ze toen wisten en konden vaststellen.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:20

Laten opereren betekent dat je automatisch akkoord gaat met het feit dat het nu eenmaal geen onfeilbare machines zijn, maar mensen en er dingen niet goed kunnen gaan. Dat is bij paarden niet anders dan bij mensen. Ze doen hun best, maar er zijn totaal geen garanties. NOOIT. Zelfs niet bij de simpelste dingen.
Er is geen fout gemaakt tenzij je het hebt over een VERKEERDE ingreep doen, zoals voorheen wel gebeurde bij mensen als een verkeerd been amputeren.
Maar het raken van een orgaan of zenuw of ader of wat dan ook, of complicaties nadien, vallen onder de risicos van operen op zich.
Het valt dus niet onder medische fouten.

Ik snap dat iemand kan balen als een stekker als een paard slechter wordt ipv beter, maar als ik dit hele verhaal lees had ik het zelf al eerder opgegeven, de kwaliteit van leven voor haar lijkt me zo van achter de computer bijna zero, maar ik kan dat natuurlijk niet goed beoordelen zo.

De hengstenhouder heeft misschien gelogen betreffende "verkoudheid" maar als je niet kunt bewijzen dat hij wist wat het wél was, kun je ook daar niet spreken van dwaling ofzo.

Kortom reken niet op een schadevergoeding, want daar is geen grond voor tenzij je bv kunt bewijzen dat de hengstenhouder niet goed gereageerd heeft, maar dat lijkt me lastig.
De dierenartsen hebben geen fouten gemaakt.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:24

Ik lees hier ook dat de hengstenhouder laks/onoplettend/onduidelijk is geweest.
Maar droes kan er uitzien als alleen een verkoudheid.

Ik ben ooit een gezonde 3 jarige verloren aan een snotneus en een kuchje. Na sectie bleek het verslagen droes te zijn geweest. Ik heb nog een aantal volwassen pony's ziek gehad, allemaal alleen kuchje en een snotneus, en pas na een week nadat mijn merrie overleden was had ik een veulentje met een droesbult staan.
Totdat er sectie gedaan was wisten we dat het droes was. Dierenarts is er sinds de 1e koortsdag bij geweest en heeft het niet kunnen zien dat het droes op was.

Dus het kan echt zijn dat de hengstenhouder het echt niet wist.