Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Earth schreef:Ik zou 1 ding tegelijk doen. Eerst even laten bijkomen qua gewicht, hoeven wat bijwerken en daarna pas aan het werk zetten. Als hij beter in zijn vel gaat zitten, gaat hij het werk vast ook beter oppakken. Je kunt wellicht eerst beginnen met grondwerk, om wat meer vertrouwen te creëren, maar laat het echte werk nog even zitten.
Muze schreef:Sowieso de brok schrappen vanwege de cpl en ook met luzerne even uitkijken.
Ik zou zeggen een fijne vitamine korrel en wellicht een scheutje olie en daar even bij houden.
Eventueel wat kruiden, als je daarvoor open staat zou je die kunnen laten uitmeten bij horsecomplete..
Hoe erg is de cpl?
Heeft hij ook mijt?
geerke schreef:Hij heeft wel vocht in de kogels,komt dat door de cpl?
Elisa2 schreef:Wat ik nog mis in het verhaal is de ontworming, ook ivm het mager zijn en de cpl kan het goed zijn dat hij ontwormd moet worden.
Volgens mij doe je alles heel goed verder, ik zou vooral niet te snel gaan en stap voor stap. Detoxen kan in het najaar/ volgend voorjaar ook wel. Als de hoeven heel droog zijn dan helpt het om ze dagelijks nat te maken (niet invetten!) of hem in een modderbadje te laten staan.
Wat wij weleens doen in droge periodes is een modderbadje maken voor de drinkbak zodat ze daar in staan als ze komen drinken.