Mijn paard van nu bijna 14 is helaas al jaren hoefbevangen. Dit gaat ondanks alles goed, hij dartelt lekker rond en heeft er zo te zien geen last van en staat goed onder controle bij de hoefsmid.
Nu zijn wij altijd érg voorzichtig met het geven van gras, voornamelijk in het voorjaar. Mijn ouders zijn vorig jaar verhuisd en de paarden staan nu daar ook aan huis. Vorige week zijn ze naar de voor ons en voor hen onbekende 'extra' weide gegaan omdat er op hun eigen weide geen sprietje meer te bekennen viel.
We hebben ons helaas érg vergist in de voedingswaarde van het gras wat nog op deze weide stond. En ondanks dat ze elke dag een stukje gras van ongeveer 1 bij 3 meter kregen (voor twee paarden), reageerde mijn paard daar direct op

We hebben hem direct verplaatst naar het meest schrale stuk weide (meer zand eigenlijk) achter het huis en staat nu op een dieet van goed gedroogd hooi (en water natuurlijk).
Mijn vader belt op dit moment onze dierenarts voor eventueel wel of niet pijnstillers.
Ik vind het heel naar om aan te zien. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen voor hem?
Alvast bedankt!