Ik heb voorheen op een stal gestaan waar verplicht om de 3 maanden ontwormd moest worden. Ik ben hier zelf niet echt fan van, maar de meningen zijn hierover verdeeld natuurlijk. Nu sta ik sinds september '19 op een nieuwe stal waar aan mestonderzoek wordt gedaan alvorens te ontwormen. Ik heb in september de mest laten controleren en er zijn toen geen parasieten gevonden. Van december tot eind maart hebben de paarden op de paddocks gelopen en niet op de weien. Maar vanaf 1 april staan ze dus weer op de wei, ik heb toen de laatste week van maart mest verzameld voor een controle om ze 'wormvrij' de wei op te kunnen laten gaan. Een week later werd het op stal georganiseerd, maar ja mijn staal was al binnengebracht helaas

Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet zou ontwormen met een equest pramox. Het is al van augustus geleden dat mijn paard een ontworming gehad heeft, maar volgens het mestonderzoek heeft ze geen wormen en ik wil natuurlijk ook niet zomaar een ontworming geven. Dat lijkt me niet gezond.
Ik neem de komende week natuurlijk even contact op met mijn DA, maar ik ben toch al eens benieuwd naar de meningen of adviezen hierover.