Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Perryx schreef:Ja. Begon eens met goed voer, kijk naar je kwaliteit ruwvoer.. krijgt ie voldoende? En ik adviseer je vitalbix daily complete te gaan voeren. Daar zitten alle nodige vitamines en mineralen ib
Laylah2002 schreef:Perryx schreef:Ja. Begon eens met goed voer, kijk naar je kwaliteit ruwvoer.. krijgt ie voldoende? En ik adviseer je vitalbix daily complete te gaan voeren. Daar zitten alle nodige vitamines en mineralen ib
ben pas begonnen met vitalbix active+ en de lucerne, ruwvoer is voldoende houd ook over, maar dit heeft ze al best wel lang, en haar ogen is geen verklaarbare reden voor, ze is heel schilferig in haar vacht, ze glanst maar net ook weer niet, als je snapt hoe ik bedoel
Rocamor schreef:Hoe wordt jouw paard gehouden?
Welk voer krijgt ze? Hoeveel?
Hoeveel staat ze buiten. Is dat op weide of paddock met evt bijvoeren? Op welk strooisel in de stal staat je paard?
Krijgt ze ruwvoer uit een net? Hoe hoog hangt het net?
Hoeveel paarden staan er in die stal. Ligt ze veel? Heeft ze maatjes waarmee ze buiten staat?
Hoe oud is het paard? Hoe lang zin deze klachten er al?
Zitten er veel vliegen buiten? Krijgt ze dan een vliegenkap om?
Komt ze wel door de verharing heen?
Heeft ze blessures of is er ergens artrose vastgesteld?
Ik ben niet pertinent tegen detoxen, maar vind wel dat je eerst de omstandigheden rondom je paard zo optimaal mogelijk moet hebben
Laylah2002 schreef:
Pandora2 schreef:Krullende vacht en slecht verharen krijg je meestal in een vergevorderd stadium van cushing.
Maar als je zo zeker bent dat het geen cushing is, mag ik veronderstellen dat het paardje hierop getest is en dan is het helemaal prima uiteraard