Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maxie schreef:Hallo,
Heeft iemand ervaring met een botcyste in de knie van het achterbeen?
Bij mijn paard is vandaag een cyste in de knie gevonden. Hij is hier ook kreupel aan en heeft er echt pijn aan.
Hij is gelijk ingespoten in de spier met een soort tildren en er is in het gewricht corticosteroïden gespoten omdat er ook iets artrose zit.
De cyste zit in het bovenbeen aan de binnenkant en de artrose aan het onderbeen ook aan de binnenkant.
We zijn heen geweest omdat hij een raar klinisch beeld gaf na een peesblessure (verdikking manica flexoria) vorig jaar.
Ben heel erg benieuwd naar ervaring verhalen en het beloop.
Suzanne F. schreef:maxie schreef:Hallo,
Heeft iemand ervaring met een botcyste in de knie van het achterbeen?
Bij mijn paard is vandaag een cyste in de knie gevonden. Hij is hier ook kreupel aan en heeft er echt pijn aan.
Hij is gelijk ingespoten in de spier met een soort tildren en er is in het gewricht corticosteroïden gespoten omdat er ook iets artrose zit.
De cyste zit in het bovenbeen aan de binnenkant en de artrose aan het onderbeen ook aan de binnenkant.
We zijn heen geweest omdat hij een raar klinisch beeld gaf na een peesblessure (verdikking manica flexoria) vorig jaar.
Ben heel erg benieuwd naar ervaring verhalen en het beloop.
Dat klinkt niet goed. Zeker omdat hij ook artrose heeft en er echt pijn aan heeft. Hier wel ervaring met een botcyste maar niet in het achterbeen. Maar zo te horen ben je er al even mee aan het dokteren. Ik zou er niet teveel geld meer instoppen als ik jou was. Een botcyste en artrose zijn beiden degeneratieve processen en worden dus alleen maar erger en niet beter. Je kan hem wel eeuwig op de pijnstillers houden maar de vraag is of dat eerlijk is. Als rijpaard kan je het sowieso vergeten. De vraag is of je een weidepaard kan houden en dan nog hoelang hij acceptabel in de wei kan lopen met weinig pijn.
Dat zou je je veearts moeten vragen en vraag of hij wel eerlijk wil zijn. De meeste veeartsen willen maar al te graag Tildren infuusjes erin hangen, daar bestaan ze namelijk van.
Popstra schreef:Als je echt een goede 2 e optie zou willen dan moet je eigenlijk eens contact opnemen met Equitom in Belgie. Zij zijn erg kundig met problemen als deze.
Ik weet, het is een eindje weg maar wel de moeite waard.
https://www.equitom.be/nl/