Vanmiddag mijn 8 jarige Friese ruin (M1) gereden en merkte dat hij anders liep dan normaal. Vooral linksom in galop, alsof hij zijn binnen achterbeen extra afwikkelde?! Zo kende ik hem niet. Dus op het harde aan de losse longe laten draven en indd niet helemaal rad. Dit was tegen etenstijd.
Vanavond rond 20:00 uur opnieuw los gelongeerd in de cirkel op het zand en liep echt onregelmatig. Dus een stuk slechter dan vanmiddag. (Opeens?!)
Paard oogt verder fit, eet, mest goed maar zijn temperatuur was 39.3 en op een ander thermometer 39.1.

DA gebeld had 40 graden gemeten, verder oogde hij nog steeds fit, niet gevoelig op de hoeven, slijmvliezen, ogen neus, tandvlees waren allemaal prima.
DA verwacht spierbevangen en heeft metacam injectie gegeven. Morgen zal ik naar de praktijk bellen en een afspraak maken om bloed te laten afnemen om de eiwitten uit de spieren te laten controleren.
Extra informatie; Sinds aug 2019 tijdelijk gestopt met rijden ivm mijn zwangerschap. Tot begin februari fanatiek gelongeerd om in conditie te houden. Begin maart het longeren weer opgepakt (16 feb bevallen) en sinds 3 (?) weken aan het rijden aan het opbouwen zo’n 3/4x per week max 25 min per keer. Sinds vorige week staan ze op de wei, dit wordt langzaam opgebouwd. Nu twee uur per dag. Verder staat hij op stro, krijgt twee keer per dag hooi en twee keer per dag een kwart schep per keer friezenbrok. En na een training eventueel een bodempje muslie.
Ik schrik er voornamelijk van, als iemand zuinig is op haar paard ben ik het wel.

Wie herkent dit?