Al een tijdje heeft mijn verzorgpaard enorme jeuk op haar buik. Dit heeft ze elk jaar wel rond de tijd dat het weer warmer begint de worden, maar dit jaar is het erger dan normaal. Regelmatig ligt ze in de bak op haar buik te schuren en elke keer dat je met je hand over haar buik gaat, begint ze heftig met haar hoofd te schudden - oftewel, het jeukt enorm.
Recentelijk is ze positief getests op cushing en hier krijgt ze nu ook medicijnen voor. We kwamen erachter dat ze cushing had, doordat haar uiers ineens begonnen te groeien terwijl ze 28 jaar is en ze nog nooit een veulen heeft gehad. Er kwam zelfs melk uit... De plek waar ze enorm veel jeuk heeft is nu ook bij haar uiers (spenen? geen idee hoe je het noemt

Zelf vermoed ik dat haar hormoonbalans gewoon erg uit balans is door cushing en dat ze daardoor jeuk heeft bij haar spenen. En als dit zou kloppen, hoe kan je dit effectief behandelen? Ik vroeg me daarom af of jullie misschien tips of ideeën hebben over hoe we dit het beste kunnen aanpakken!
Alvast bedankt