Op Bokt zijn kenners en ervaringsdeskundigen, die ik graag wil vragen om mijn verhaal eens te lezen. Ik ben namelijk heel erg benieuwd wat jullie vinden van het dagrantsoen van mijn paard die ik inmiddels 4,5 maanden in mijn bezit heb. Laten we voorop stellen dat er geen klachten zijn maar ik ben gewoon heel erg benieuwd of iemand de waarden van het voer kan berekenen en of daar al iets uit komt. Ik wil dat mijn paard het gewoon goed heeft, gezien zijn goede ontwikkeling kan ik niet zien of hij iets mist.
Het gaat om mijn lieve grote vier jarige ruin die in 4,5 maand ook al 5 cm is gegroeid. Hij meet op dit moment 180 cm. Hij is compact voor zijn grote(dekenmaat 205) springgefokt(cornet obelensky). Ik rij hem 3 keer in de week, soms een keer extra longeren in de week maar dit bekijk ik van week tot week. Hij loopt daarnaast de hele dag in de paddock/weide. Hij mag iets meer uithoudingsvermogen krijgen, maar ik geef hem ook rustig de tijd gezien zijn grootte en wat hij op dit moment al is gegroeid (kost ook energie).
Zijn dagrantsoen:
Onbeperkt voordroog/ruwvoer
1,5 kilo cavalor action brok
80 gram equilin balancer
200 gram equilin basic
1 schepje equilin magnesium
3 scheppen luzerne en luzerne digest gemixt
4 a 5 handen pavo fibrebeet, daarna weken in water, daarna de geweekte vorm mengen met de luzerne
40 ml oil mega van cavalor
Ik zal ook even een foto bijvoegen, bovenste gedeelte kwam hij net uit de weide(opfok), onderste twee foto's dus 4 maanden later.

Ben benieuwd naar jullie reacties!