Ik heb een draver ruin.
Ik heb hem nu 3 jaar.
2 jaar geleden begon het.
Heel gevoelig op de buik. Singelnijt etc. Ik heb toen een dierenarts laten komen en die gaf aan laat hem op de kliniek nakijken.
We zinn toen naar Bodegraven gegaan. Hij heeft daar 2 dagen gestaan.
Geen maagzweer, goed bloedbeeld, geen zand in darmen, ze konden niks vinden.
Ik heb toen voor 2 weken pijnstilling meegekregen. Dit hielp niet.
Toen Den Hoek laten komen, die hebben druppels voorgeschreven die iets hielpen.
We zijn nu 2 jaar verder en h e t gaat met vlagen goed, maar op dit moment niet goed.
Paard ziet er overigens zeer goed uit. Glanst heel mooi, goed op gewicht. Is wakker etc. Echter mag ik zn buik niet aanraken.
Mest is aan de droge kant.
Normaal helpt beweging goed bij hem. Echter dinds 2 dagen staat hij met een dikke pees, welke maandag gescand wordt. Tot die tijd boxrust en 3x perdag stappen.
Je raad het al de buik verslechterd direct, en ik weet niet wat ik nog kan doen.
In de 2 jaar heb ik vanalles geprobeerd. 24/7 gras, of alleen hooi op de paddock. Niks gaf verschil. Stoppen met krachtvoer en alleen vitamine brok hielp ook niet.
Hij staat nu op stro( bij vlas en zaagsel geeft geen verschil)
Krijgt 3x per dag flink portie voordroog hooi. ( echt hooi geeft geen verschil en laat hij liggen)
Verdeeld over 3 voerbeurten 1.5 schep horsefood easy mix ( met scheut omega 369 olie.
Volle emmer fibrebeet flink geweekt. Met veel omega 369 olie en visolie pillen. En magnesium.
Met de hoeveelheid olie die hij krijgt gaat elk ander paard aan de diarree, echter houd de mijne droge mest.
Ik vind het zo sneu dat hij altijd wat pijn in zijn buik heeft. De dierenartsen weten niet wat het is omdat er niks te zien is bij de foto en echo bloedbeeld etc.
Nu met de boxrust maak ik me meer zorgen om zn buik dan om zn been.
Weten jullie nog iets wat ik nog niet geprobeerd heb?