Kaal aan oksel wat helpt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bojacq

Kaal aan oksel wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 21:47

Hallo iedereen

Gisteren zag ik voor het eerst dat mn paard singelwondje had. Toen ik deze wou behandelen met zalf zag ik dat ze ook tussen haar voorbenen ‘kaal’ is. Het zijn echt haar oksels zeg maar. Het is geen wondje maar echt gewoon een kaal velletje. Als ik dit vergelijk met andere paarden op stal hebben zij hier wel gewoon dikke vacht.
Voorlopig ben ik eventjes gestopt met echt werken om te voorkomen dat er een wondje onstaat of dat ik de haargroei tegenhoud. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ps: welke wondzalf gebruiken jullie voor wondjes snel te laten genezen en een snelle haargroei?
Laatst bijgewerkt door Bojacq op 15-04-20 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Re: Kaal aan oksel wat helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:48

Heb je een foto?

Bojacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 19:09

Hutcherson schreef:
Heb je een foto?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:10

Wij gebruiken hiervoor altijd MTG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:15

Bojacq schreef:
Ps: welke zalf gebruiken jullie voor een snelle haargroei?

Mocht hier specifiek reactie opkomen, ga ik het op mijn hoofd smeren!

Paard lijkt wel aan Shar-pei zo onder zijn/haar buik, wat is het voor ras?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:20

Heb je misschien ook een foto hoe je zadel er normaal op ligt? Vaak wordt een zadel te veel naar voren gelegd waardoor de singel knel komt. Verder kan een bont singel ook helpen of een andere vorm singel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:21

Mijne is ook "kaal" tussen de voorbenen (want van die huidrolletjes zeg maar) singel zit er bij mij ver vandaan dus geen wondjes etc. Dus doe er ook niets aan. Qua wondjes gebruik ik zinkzalf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:47

Wij hebben baat gehad bij een andere singel.

Bojacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 20:41

Kidde schreef:
Heb je misschien ook een foto hoe je zadel er normaal op ligt? Vaak wordt een zadel te veel naar voren gelegd waardoor de singel knel komt. Verder kan een bont singel ook helpen of een andere vorm singel.

Ja ik denk dat dit iderdaad de reden was van de singelwondjes dat het zadel of de singel niet goed lag. Maar tussen de voorbenen?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:44

mijn merrie heeft het iets lager zitten en maar aan 1 been. Zij staat te genieten van lui lekker land dus geen singel die het kan veroorzaken. ik volg dus eventjes gezellig mee

Bojacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 20:51

Marije_1997 schreef:
Mijne is ook "kaal" tussen de voorbenen (want van die huidrolletjes zeg maar) singel zit er bij mij ver vandaan dus geen wondjes etc. Dus doe er ook niets aan. Qua wondjes gebruik ik zinkzalf.

Ik ga er inderdaad extra op letten dat de singel altijd genoeg naar ‘achter’ ligt en de huid er onder mooi netjes zit maar ik ben een beetje bang voor tussen de voorbenen dat er snel wondjes onstaan door de constante wrijving van de benen die bewegen tijdens het rijden. Het is zo’n dun zacht velletje en met warme dagen zweet ze snel dus weet ik niet of het slim is om hier mee te gaan rijden aangezien dit de eerste keer is dat ik dit zie bij haar. Voor hetzelfde geld heeft ze dr nooit last van zoals bij jou. :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:54

Een anatomische singel kan wel eens helpen! Deze hebben waarschijnlijk 2 voordelen voor jou: je zadel schuift minder snel naar voor (dat was bij mij toch zo) en het heeft zo'n vorm dat het nog extra uitsparing heeft bij de regio rond de oksels.

Ze zijn vaak wel prijzig, maar ik vond het dat waard. Wil je gerust laten weten wat voor 1 de mijne is (die van de foto), maar je kan er ook informatie over vinden op bokt denk ik zodat je wat meer keuze hebt.

Afbeelding

Bojacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 21:04

Nielojram schreef:
Bojacq schreef:
Ps: welke zalf gebruiken jullie voor een snelle haargroei?

Mocht hier specifiek reactie opkomen, ga ik het op mijn hoofd smeren!

Paard lijkt wel aan Shar-pei zo onder zijn/haar buik, wat is het voor ras?

Hahahahah ik bedoel gewoon een zalf die helpt bij het hele genezingsproces van open wond naar een genezen huidje waar de vacht terug mooi is. En dit zo snel mogelijk.

Verder is het een Westfaal
Heb haar been genomen een een beetje naar voren gedaan en zo een foto proberen nemen van haar oksel