Staart kapot, wat erop smeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Staart kapot, wat erop smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 18:04

Hallo,
Mijn paard heeft vorige week woensdag een ritje gemaakt in de trailer van België naar ons, zo’n 3,5 uur.
Helaas hebben ze de stang achter haar kont te ver naar achteren gedaan, waardoor haar staart nu bovenaan kapot is gegaan. Het was een nieuwe trailer met een hele ruwe klep, dus dat heeft flink lopen schuren tegen die klep aan, elke keer dat ze optrokken met de auto.
Ik weet nu niet of ik er wat op moet smeren, zoals uiercreme, of dat ik er niets op moet doen?
Het is nu wel droog, maar ik vraag mij af of het niet te droog is? Vorige week vrijdag (dus 2 dagen later) is het ook gaan vervellen.

Ik heb nu overdag een staartje in, zodat de zon de wond niet verbrand.

Vorige week donderdag:

Afbeelding

Afbeelding

Maandag:

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

Het lijkt nu dus een beetje geel.

Marie111

Re: Staart kapot, wat erop smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:08

Honingzalf / Mesitran kan altijd volgens mij

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:09

Droog is opzich goed, en het ziet eruit alsof het mooi herstelt. Heeft ze er ook last of jeuk van? Ik zou zelf voorzichtig zijn met smeren, omdat de huid zich normaal gesproken best goed kan herstellen.

Maar mocht je het toch willen verzachten, ik gebruik voor de schuurplekken van mijn zomer-eczemer sudo-creme (ook op de staart). Dat kan niet veel kwaad, blijft goed zitten en verzacht de huid en verlicht eventuele jeuk..

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:10

Weet je zeker dat dit van de trailer komt? Ik bedoel... zijn andere dingen uitgesloten voordat je er smeerseltjes op gaat doen? Het is een bijzondere plek.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:16

Aparte plek.. als het droog is kan je leovet proberen. Maarja om nou een hele fles te kopen. In ieder geval goed vet houden

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 18:56

Ja toen de klep open ging, lagen er heel veel haren in de trailer, dus dat moet wel door de trailer gebeurd zijn.
Het is volgens mij ook op de staartwortel.
Ja smeren of niet smeren, ik vind het lastig haha. Aangezien ik het eigenlijk iets te droog vind eigenlijk en de komende dagen schijnt de zon ook nog veel

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:58

Dan zou ik sudo creme gebruiken.
Maar zeker niets op oliebasis ivm de zon.
Sudo creme hebben ook vliegen een hekel aan.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:18

Ik gebruik al jaren deze, van Decathlon. Ik heb hem altijd "in huis" (in de stalkast dus), ben er echt heel tevreden van.
Bevordert de haargroei en houdt insecten op afstand. Hij blijft ook goed vettig, om het zo maar te zeggen :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding