Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Grit schreef:Maar wat vind jij veel liggen?
Bij ons is het heel normaal dat de paarden liggend dutten of slapen, dat doen ze ook in de winter op de bevroren grond.
LadyUrsy schreef:Bij ons liggen de pony's ook meer dan een tijdje terug. De omslag is duidelijk gekomen sinds het niet meer regent en de grond dus weer lekker droog is. Het liefst in het zonnetje, dan gaan ze echt plat. Ze zijn hier met drieën, meestal liggen er twee en houdt er één de wacht. Herkenbaar dus.
BellaSharon1 schreef:Wat vind je veel? De paarden hier liggen ook regelmatig, op de track, in de wei maakt niet zoveel uit. Wat ik kan zien(als ze oo de wei staaan) liggen ze zeker wel 8x in de 6a7 uur.
Als ze dan terug op de track gaan liggen ze vaak daar ook nog te slapen
Edit: misschien is hij gewoon wat meer moe dan normaal, warm, verharen, niet zo lekker in zijn vel? Hou hem goed in de gaten en als je het echt niet vertrouwd kan je altijd de dierenarts bellen voor advies
Amalarab schreef:Kan hij last hebben van het verharen?
En hoe staat het met de wormen/ontwormingen?
Glanst de vacht? Is hij op gewicht?
ElmoVelo schreef:BellaSharon1 schreef:Wat vind je veel? De paarden hier liggen ook regelmatig, op de track, in de wei maakt niet zoveel uit. Wat ik kan zien(als ze oo de wei staaan) liggen ze zeker wel 8x in de 6a7 uur.
Als ze dan terug op de track gaan liggen ze vaak daar ook nog te slapen
Edit: misschien is hij gewoon wat meer moe dan normaal, warm, verharen, niet zo lekker in zijn vel? Hou hem goed in de gaten en als je het echt niet vertrouwd kan je altijd de dierenarts bellen voor advies
Ja ik verwacht ook zoiets niet lekker in zijn vel, maar toch als een paard veel meer ligt dan normaal voor zijn doen dan word je daar wel wat achterdochtig van..
marga1 schreef:Je schrijft dat hij dik is momenteel, het kan dus wel het begin van hoefbevangenheid zijn. Dus geen krachtvoer en matig met gras, en veel beweging geven zodat de doorbloeding van de hoeven gestimuleeerd wordt. Glucobalance en magnesium kunnen ook helpen.
LadyUrsy schreef:Bij ons liggen de pony's ook meer dan een tijdje terug. De omslag is duidelijk gekomen sinds het niet meer regent en de grond dus weer lekker droog is. Het liefst in het zonnetje, dan gaan ze echt plat. Ze zijn hier met drieën, meestal liggen er twee en houdt er één de wacht. Herkenbaar dus.
Tigra_ schreef:Hoe oud is de pony?
Werk je ook met de pony en merk je dan ook verschil? Dus zijn er meer dingen die je opvallen? Is de interactie met de andere paarden hetzelfde gebleven?
En ik ben toch wel benieuwd wat je inderdaad veel noemt. Zie je de pony meerdere keren per dag liggen?