Pony blijft aan de diarree

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Pony blijft aan de diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 17:58

Hoi. Wij hebben een Shetlander die maar aan de diarree blijft. Hee sneu. Diarree remmers gehad van da, antibiotica, ontwormd maar niks helpt. Ze eet zowat niks. Drinkt wel goed. Vrijdag komt de tandarts om dr na te kijken. Iemand enig idee wat ik makkelijk erin kan krijgen? Bv met een spuit in dr mond? Iets vloeibaars. Het enige wat ze wil eten is vlozaad, ook doe ik vitaminebrok tot super natte slobber maken zodat ze iig iets binnen krijgt, dit geeft ik dan met een injectiespuit ( zonder naald natuurlijk) in dr mond. Las online dat dit ook kan helpen maar ik zit echt met mn handen in mn haar.

Hilary

Re: Pony blijft aan de diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:06

Slobber als Seniores Priores, bietenpulp, Marstall bergwiesen Mash, vitalbix nutrimash oid voeren.

Zoek verder even naar symptomen van maagzweren. Niet willen eten hoort daar ook bij.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:17

Kuur Darmbalans van Ecostyle geven?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:43

Ik heb hele goede ervaring met Biosponge bij diarree. Echter is dit wel symptoombestrijding. Het is vooral zaak om de oorzaak te achterhalen.
NAF Biotics kan ook helpen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:46

Wat geeft je voor ruwvoer? Is het gebit zo slecht dat ze daardoor niet meer kan eten? Een mash (Vitalbix geweekt) of grasbrok (geweekt) gaat er vaak wel in. En ik zou de DA laten komen.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 00:13

Heeft ze wel eens een zandweg kuur gehad?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:02

Ik vind vrijdag een dierenarts laten komen voor een pony die vrijwel niks eet niet zo'n goed plan.
Zoiets heeft namelijk in mijn ogen echt wel spoed.
Toen mijn mini stopte met eten, konden we direct naar Utrecht rijden, waar tie werd opgenomen met zandkoliek.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 07:43

Rambogirl schreef:
Ik vind vrijdag een dierenarts laten komen voor een pony die vrijwel niks eet niet zo'n goed plan.
Zoiets heeft namelijk in mijn ogen echt wel spoed.
Toen mijn mini stopte met eten, konden we direct naar Utrecht rijden, waar tie werd opgenomen met zandkoliek.

Dierenarts is afgelopen week 2x geweest. Vrijdag komt tandarts. Ga er idd spoed van maken vandaag

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:32

soms hebben ze ook zo'n flinke worminfectie gehad dat de darmen gewoonweg neit meer goed werken

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:48

Waarom eet ze slecht? Is dat al van langere tijd? Is ze oud dat ze hooi niet meer goed kan eten?
Wat krijgt ze voor hooi? Is dat voor haar smakelijk genoeg of heb je al eens andere geprobeerd?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:52

Horseloverl schreef:
Hoi. Wij hebben een Shetlander die maar aan de diarree blijft. Hee sneu. Diarree remmers gehad van da, antibiotica, ontwormd maar niks helpt. Ze eet zowat niks. Drinkt wel goed. Vrijdag komt de tandarts om dr na te kijken. Iemand enig idee wat ik makkelijk erin kan krijgen? Bv met een spuit in dr mond? Iets vloeibaars. Het enige wat ze wil eten is vlozaad, ook doe ik vitaminebrok tot super natte slobber maken zodat ze iig iets binnen krijgt, dit geeft ik dan met een injectiespuit ( zonder naald natuurlijk) in dr mond. Las online dat dit ook kan helpen maar ik zit echt met mn handen in mn haar.

Ik lees ontwormt en lees anti biotica.
Dat zijn twee recepten voor een ontregelde darm.

Je mag pb sturen voor meer info voor plan van aanpak.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:35

Mijne heeft soms ook diarree en het enige wat helpt is transfauneren. Dat is het toedienen van mest van een gezond paard. Dit kan dmv een sonde, maar ik meng de mestbal gewoon door de Fibrebeet heen. Samen met een hoop 18 plus muesli. Dit kan je ook overleggen met de dierenarts. Ik had al van alles geprobeerd, bloedonderzoek, wormenkuren en zandkuilen, maar telkens kreeg ze last van koliek. Als ze nu last heeft voer ik er gewoon weer een mestbal. Haar goede darmbacterien verdwijnen soms, maar ze is ook al 34z

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 18:40

Nou jongens. Super bedankt voor de reacties! We zijn er nu eigenlijk 100 procent zeker van dat het gebit last geeft. Pony staat op stal sinds twee dagen . En ze kauwt enoooorme proppen. Vandaag gelijk tandarts gebeld, die komt
morgenochtend en gelijk nutrimash van vitalbix gehaald. Dat eet ze gelukkig wel goed. Ook luzerne door de blender gedaan met water, dit gaat net. Ik hoop met heeeel mn hart dat dit het is en dat het dan “opgelost” is. Zal wel lange periode herstellen worden maar we houden de moed erin! Pony is 4 jaar en het lampje ging ineens branden. Mijn paard heeft vorig jaar een extreem ontstoken mond gehad ( ook 4 en net aangekocht) enorme haken en dezelfde problemen.

Maralyn: als tandarts is geweest stuur ik je pb!
Mainat: das idd ook nog een optie thx!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:02

Dat zou fijn zijn! Hoop dat dat de oplossing is.