We hebben 4 shetlandertjes waarvan 2 op dit moment behoorlijk kaal zijn en jeuk hebben. In eerste instantie dacht ik dat dit puur kwam door het verharen van de winterharen. Doordat ze zo extreem last er van hadden, meende ik in eerste instantie, heb ik 2 van de 4 geschoren. Nu kwam ik er tot grote schrik achter dat er echt veel plekjes zijn waar geen haar meer zit.
Inmiddels heb ik de boosdoener gevonden, maar ik heb geen idee wat voor beestjes het zijn. Google, kwam ik uit bij mijten. Ik heb ze gewassen met betadine shampoo, maar weet niet of dit gaat helpen.
Ik wil aan de dierenarts vragen of ik een foto van de beestjes die ik heb gevonden kan sturen ivm het corona virus, aangezien ik denk dat dit op afstand wel te beoordelen is wat het is en wat ik er aan kan doen. Mocht dit niet zo zijn laat ik uiteraard de dierenarts komen.
Aangezien ook jullie advies welkom is, en voor een snel antwoord dacht ik, ik vraag het ook op bokt zodat ik al weet wat het is en ik morgen of dinsdag de dierenarts kan bellen.
Wie kan mij alvast helpen zodat ik onze ponys snel kan helpen?