Rare plekken rondom mond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Rare plekken rondom mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 17:06

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Het lijkt nat, maar is het niet. Het is vettig, een soort olifantenhuid en ze heeft er duidelijk jeuk aan. Hier en daar ontstaan wondjes.
Deze plekken heeft ze ook achter d'r oren.
Het is overigens zo'n 2 weken geleden heel geleidelijk aan begonnen, met de start van het warme(re) weer.
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:13

Toevallig hoofdstel recent ingevet? Met de wisseling van vacht en wat zweten nu willen ze daar dan soms nog wel eens wat allergisch op reageren.

VuurVleugels

Re: Rare plekken rondom mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:15

Of ben je misschien overgestapt naar ander hooi of stro? Misschien zit daar een plantje in waar haar huid gevoelig op reageert?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 17:16

Poekkie schreef:
Bedankt voor je reactie! Nee, dat is erg lang geleden dat ik het hoofdstel voor t laatst in heb gevet. En de laatste 2 weken heeft ze sws geen hoofdstel om gehad.

Bedankt voor je reactie! Nee, dat is erg lang geleden dat ik het hoofdstel voor t laatst in heb gevet. En de laatste 2 weken heeft ze sws geen hoofdstel om gehad.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 17:22

VuurVleugels schreef:
Of ben je misschien overgestapt naar ander hooi of stro? Misschien zit daar een plantje in waar haar huid gevoelig op reageert?

Hmm.... dat zou kunnen... Ze heeft wel een paar keer ander hooi gehad, maar dat gold voor de afgelopen jaren net zo. Ik weet dat ze heftig reageert op duizendblad in combinatie met zonlicht, maar dit ziet er toch anders uit dan de keer dat ze zo'n allergische reactie had.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:29

LiVetime schreef:
VuurVleugels schreef:

Hmm.... dat zou kunnen... Ze heeft wel een paar keer ander hooi gehad, maar dat gold voor de afgelopen jaren net zo. Ik weet dat ze heftig reageert op duizendblad in combinatie met zonlicht, maar dit ziet er toch anders uit dan de keer dat ze zo'n allergische reactie had.

Ik denk dat je het het beste eventjes op zijn beloop kan laten, vaak lost het lichaam dit soort reacties zelf op. Mocht dit nou echt langer gaan duren (paar weken in totaal) dan zou ik even een DA om raad vragen, want dan zou het acclimatiseren wel over moeten zijn lijkt me.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:29

Wat voor omheining heb je? Toevallig hout/palen die zijn behandeld met carbolineum of iets dergelijks?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 18:18

Bowo schreef:
Wat voor omheining heb je? Toevallig hout/palen die zijn behandeld met carbolineum of iets dergelijks?

Slim dat je daaraan denkt, maar nee... Heb alleen hier en daar wat houten palen staan die er al jaaaaren staan, niet behandeld met carbolineum en nooit behandeld geweest bij ons. Rest zijn allemaal plastic weidepaaltjes.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:26

sarcoid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:29

Geen beestjes ? Schurft? Vooral omdat je zegt dat het jeukt.