Supplement SI artrose

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Supplement SI artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 15:34

Hi.

Naast de huidige supplementen (magnesium en vitamine E)
Wil ik kijken of ik ondersteuning kan bieden met een supplement waar: Hyaluronzuur en
Chondroitine in zit. Dit schijnt goed te zijn icm MSM voor het bewegingsstelsel.

Mijn pony heeft nieuwbotvorming rondom haar SI gewricht. Ze onder toezicht van DA en elke 6-8 weken fysiotherapie.

Ik heb ervaring met de NAF Superflex maar kwam ook van Glucoplaza de Artro Forte tegen.

NAF:

Ingrediënten:
Water
Glucosamine
Methyl sulfonyl methaan (MSM)
Flutamine
Chondroitine
Hyalaronzuur
Antioxidanten

Artro Forte:
Het is samengesteld uit: pure Glucosamine Sulfaat 2KCL, MSM, Chondroitine Sulfaat (oorsprong: rund), Vitamine C, Collageen Type ll en Hyaluronzuur

Iemand ervaring met 1 of beide? Of eventueel ander advies.

Selente

Re: Supplement SI artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:50

Ik heb geen ervaring met specifiek jouw producten, maar wel met de samenstelling! Ik heb een tijdje Equiflexion van de paardendrogist gevoerd, en was daar zeker over te spreken. Mijn paard heeft geen artrose, maar door een operatie (teruggeslagen ontsteking in het sesambotje) wel botwoekering die nog eens kan drukken op de pees. Ik zag binnen 2 dagen verschil in de ophoping van vocht in haar kogel.

Momenteel voer ik de Glucosamine met MSM combinatie van NAF. Ik zweer bij deze combinatie (MSM met Glucosamine dan, niet per se NAF heb namelijk heel lang MSM Zwavel van de paardendrogist gevoerd). Enkel MSM heeft ervoor gezorgd dat mijn paard geen 2e operatie hoefde te ondergaan.

Sowieso vind ik dit een supplement dat eigenlijk niet kan missen in het rantsoen van sportpaarden.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:56

https://foranequine.com/product/ost-o-flex/

Ik heb goede ervaring met dit supplement, de stoffen die jij zoekt zitten hierin.
Niet alles werkt voor ieder paard, maar het mooie aan dit supplement is dat je binnen twee weken verschil moet merken.

@Selente ik ben het met je eens dat heel veel paarden profijt hebben van een supplement als deze.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:04

Ik lees dat heltie horse hoef&vacht het beste werkt bij bijvoorbeeld artrose. Dat is pure silicium en zou de aanmaak van glucosamine in het lichaam stimuleren. Zou beter opgenomen worden dan glucosamine.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 23:02

Mdrf schreef:
Ik lees dat heltie horse hoef&vacht het beste werkt bij bijvoorbeeld artrose. Dat is pure silicium en zou de aanmaak van glucosamine in het lichaam stimuleren. Zou beter opgenomen worden dan glucosamine.

Maar daar zitten niet de andere hulpstoffen in.
Dat heeft wel mijn voorkeur.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 23:03

x_Milou schreef:

Ik heb goede ervaring met dit supplement, de stoffen die jij zoekt zitten hierin.
Niet alles werkt voor ieder paard, maar het mooie aan dit supplement is dat je binnen twee weken verschil moet merken.

@Selente ik ben het met je eens dat heel veel paarden profijt hebben van een supplement als deze.

Hoe makkelijk is het verkrijgbaar? Waar bestelde jij het?

De equiflexion heb ik ook gezien en wat reviews van gelezen. Dat is dus ook een mooie optie.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:24

Ter ondersteuning gaf ik mijn paard naf superflex maar verwacht geen wonderen van supplementen ze halen hooguit de scherpe randjes er vanaf.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 23:27

SjonnieZ schreef:
Ter ondersteuning gaf ik mijn paard naf superflex maar verwacht geen wonderen van supplementen ze halen hooguit de scherpe randjes er vanaf.

Ik verwacht uiteraard geen wonderen. Maar ik zou het graag optimaal ondersteunen. Dus wil ik wel investeren in iets wat daadwerkelijk enige vorm van opname heeft.

Verder is haar training, fysiotherapie en overig management hoofdpunt 1 om haar acceptabel te houden als rijdier :D

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:33

Dan kan naf idd een goede ondersteuner zijn.
Daarnaast had mijn paard veel baat bij duivelsklauw, dit werkt Enigszins pijnstillend. Mijn dierenarts noemde het de paracetemol voor paarden.
Ik gebruikte hiervoor naf devilsrelief

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 23:40

SjonnieZ schreef:
Dan kan naf idd een goede ondersteuner zijn.
Daarnaast had mijn paard veel baat bij duivelsklauw, dit werkt Enigszins pijnstillend. Mijn dierenarts noemde het de paracetemol voor paarden.
Ik gebruikte hiervoor naf devilsrelief

Duivelsklauw korrels van pit&pit krijgt ze. 6 gram per dag. Ik gebruik het meer als ontstekingsremmer. Volgens de kliniek heeft ze geen pijn (meer) en is de ontsteking ook weg (ingespoten en nadien controles) , alleen is er dus nieuw kraakbeen gevormd rondom het SI. Eigenlijk assymetrisch/vooral rechts. Die is dus beperkt in zijn beweeglijkheid . Er is ook getest met metacam en bute en daar was geen reactie op te meten.

Ik merk met of zonder duivelsklauw geen verschil. Klinisch is ze overigens gewoon rad.
Ik wil dus echt het stukje ondersteuning bieden.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:55

Das fijn dat ze Daar geen pijn meer heeft.
Ik gaf het ook niet zozeer voor z’n si gewrichten maar voor de overbelasting die ontstond op andere plekken in z’n lijf. Door een verminderde beweeglijkheid gaan ze toch wat compenseren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 00:01

SjonnieZ schreef:
Das fijn dat ze Daar geen pijn meer heeft.
Ik gaf het ook niet zozeer voor z’n si gewrichten maar voor de overbelasting die ontstond op andere plekken in z’n lijf. Door een verminderde beweeglijkheid gaan ze toch wat compenseren.

Dat geloof ik zeker! Het blijft een nare aandoening.
Thanks!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 00:08

Klopt het is een vervelend probleem. Succes met jouw paard en geniet lekker van mekaar

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:28

SjonnieZ schreef:

Heb toch best wonderbaarlijke dingen zien gebeuren m.b.v. supplementen. :+ De kliniek adviseerde mij om een tweede operatie aan te gaan waarin de ringband doorgesneden zou worden. Op advies van een second opinion dus MSM aangeschaft onder het mom van, baat het niet dan schaad het niet. In 2 dagen zag ik resultaat en heb haar daarna voor een zeer lange tijd goed gehad.

Het is natuurlijk een totaal andere situatie van artose, dus in die zin niet per se met deze situatie te vergelijken. De atrose gaat er tenslotte niet door verdwijnen, maar afhankelijk van in welke staat het is, denk ik dat suppletie wel degelijk van goede invloed kan zijn op de situatie.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:39

Saaams schreef:
x_Milou schreef:

Hoe makkelijk is het verkrijgbaar? Waar bestelde jij het?

De equiflexion heb ik ook gezien en wat reviews van gelezen. Dat is dus ook een mooie optie.

Ik zie Ostoflex aangeboden worden bij Emmers, daar zou je het online kunnen bestellen.
https://www.emmers.eu/nl/foran-ost-o-fl ... n-MIFO0019

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:58

Ruim 9 jaar terug werd mij door de dierenarts verteld dat het geven van een supplement voor de artrose in het SI geen zin had. Gewricht zit diep ingekapseld, stoffen komen er niet bij waar dat met artrose bijv in de benen wel kan.
In het begin heb ik wat gegeven ter ondersteuning van de spieren omdat ze stijf was, maar daarna niets mbt het SI. Ik heb m'n geld gestoken in de fysio en masseur, om het SI en rest van het lijf los te houden. Dat werkt tot nu toe prima.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 21:51

Begrijp ik. Toch wil ik iets proberen. Want ik denk dat de rest van haar lichaam daar wel profijt van heeft.
Ze heeft inderdaad eens in de 6-8 weken fysiotherapie en daarbij sinds kort pulserend magneetveld therapie.

Ik heb de Artrohorse Forte besteld. Ze zou er een maand mee kunnen doen. Vind ik zeker de moeite waard om te kijken of we enig verschil merken.