Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Felien_Kyra schreef:Hier ligt er een ook meer, die geniet gewoon van het zonnetje die er de afgelopen dagen volop isIs dat niet het geval?
gett schreef:Bij mij gingen altijd de alarmbellen als ik mijn verzorgpaard ineens veeel zag liggen.
Bij haar betekende dit koliek, maar heel duidelijk was ze er nooit in.
Volg je gevoel en laat de dierenarts haar nakijken.
Serenity350 schreef:Hier wel herkenning wat betreft het alerte, hoewel ik er iets milder in ben geworden en niet meer zoals eerst wekelijks wel een moment had dat ik dacht dat 1 vd paardjes "noem iets ernstigs" had.
Bij mij liggen de kerels nu ook meer, vooral in de ochtend. Inmiddels weet ik dat dit elk voorjaar steevast gebeurd zodra de temperatuur omhoog gaat, de weides zijn opgedroogd en het zonnetje meer schijnt. Desondanks vind ik het verstandig van je om even met de DA te overleggen. Al is het maar voor een beetje geruststelling of wat leidraden als in; neem contact op wanneer je dit, dat zus of zo ziet.
Sterkte en ik hoop dat het meevalt!
janouk schreef:Overleg met veearts
Als je paard forse wormbesmetting heeft, en een wormenkuur krijgt, kan hij ziek worden door het massal afsterven van de wormen.
Bloedwormen of spoelwormen?
Temperatuur koorts?
Hartslag snel?
Ademhaling snel?