Bezorgd over mijn 5jarige paard met en knikkend geluid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

The_s_horses

Bezorgd over mijn 5jarige paard met en knikkend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 00:55

Hoi!

Ik maak me over het algemeen altijd heel snel zorgen.. dat weet ik van me zelf. De laatste maanden hoor ik een klikkend / zacht knakkend geluid tijdens het rijden van mijn tinker. Ik reed hier door ook niet meer zo vaak omdat ik bang was het erger te maken terwijl ik niets zag. Verder heb ik er veel mensen naar laten kijken en iedereen zij dat het niks was dus ik maar gewoon verder moest gaan met rijden. Dit deed ik ook gewoon 2 x in de week. Nu 2 weken terug hoorde ik en iets hardere knak hier na stopte ze vanzelf. Toen ik haar weer liet stappen wilde ze niet van mijn eerste hulp, maar na enkele keren wel en liep ze even niet lekker. Natuurlijk meteen afgesteheb en gekeken. Dan heb ik haar stil gezet. Er is dan een dierenarts bij geweest en die kon niets vinden buiten dat haar knieën wat naar buiten zouden staan en te weinig bespierin hadden.hij dacht dat de knik daar van zou kunnen komen en dat de knie op slot gesprongen zou zijn en ze hier even pijn aan gehad zou hebben. Hier van was hij niet zeker omdat hij haar niet onregelmatig of kreupel kon zien lopen. Intussen heeft ze 2 weken enkel nog aan de hand gestapt. Ze heeft sinds een paar dagen het orthopedische beslag wat nodig was voor haar knieën. En ik mocht vandaag weer beginnen rijden (Enkel gestapt vandaag) na een tijdje viel dat klikkende geluidje me weer op. Het is minder vaak dan eerst en niet constant (soms een paar passen wel en dan weer een heel deel niet, andere momenten net wat meer.) Het klinkt alsof je je pols of vinger een keer kraakt. Ik weet niet wat ik er mee moet. De dierenarts heeft er naar gekeken en ze liep totaal niet kreupel en er was bijna niets te horen toen. En nu vandaag dit weer.. Ben bang dat ik er niet goed aan doe om door te rijden terwijl de dierenarts zegt dat het juist moet om de achterband steviger te maken. Maak ik me weer zorgen op niets? Ze loopt niet mank of onregelmatig en staakt totaal niet. In tegendeel is ze best wel voorwaards. Moet ik er me dan maar geen zorgen in maken? Zou ze er dan tot geen pijn aan hebben? Ze zeggen rondom mij dat als ze totaal nergens tegen in gaat en ze looplust heeft en dus gewoon fijn voorwaarts is ze waarschijnlijk geen pijn heeft. Maar ben zelf wel bang haar pijn te doen.. ze heeft wel een keer vastgezeten in haar lijf en toen volte ze.. dus zou ze dat nu ook moeten doe als ze pijn zou hebben denk ik? Heeft er iemand ervaring met een paard waarvan een gewricht regelmatig knakt? Moet ik me hier zorgen in maken? Op papier is ze 6 jaar, maar is waarschijnlijk 5

Mvg Kevin

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 01:38

twee paarden van die ik heb gehad knakte soms ook bij de heup. Ik maakte me er ook net zo veel zorgen om als jij, maar heb uiteindelijk gewoon doorgereden na een week of twee rust. Het ging vanzelf weg na een tijdje.
Misschien kun je de achterhand even trainen aan de longe als je niet wilt rijden?
Ik denk dat het niet veel meer is dan lucht dat zich verplaatst. Maargoed, ik ben zéker geen dierenarts. Ik weet alleen dat mijn twee ruinen dit toen ook een tijd hebben gehad en dat het vanzelf over ging. (Ik reed 4 of 5 keer per week een goede buitenrit).