Ik heb een bijna 10 jarige merrie die nadat haar veulen van haar afging extreem hengstig is worden met soms agressie. Ik heb haar als 7 jarige gekocht en ik ben dus eigenaar nummer 5... Ik ben daar laatst achter gekomen omdat de DA kwam voor de agressie / verzet die ze regelmatig toont, die wou graag haar rug op de foto hebben en toen ben ik in het verleden gaan zoeken. Ik heb comtact gehad met eigenaar nummer 3 en die zegt precies dit gedrag is waarom ze overal weg moest. Bij haar was ze ook heel hengstig maar is verder niks onderzocht, wel met supplement verder gegaan. Heel simpel paard is hard, zacht en geprobeerd te breken maar geen resultaat, meeste denken draadje verkeerd. Ik zelf ben er dus heel ontwettend in gestapt omdat ik dit toen allemaal niet wist. Veel dingen waren goed op te lossen, al had ze wel gekke dingen. Zich niet willen laten pakken in het land, halster niet omwillen of als je haar eindelijk had geen stap meer zetten. Ze is wel altijd wat moeilijk te motiveren tijdens het rijden maar het was te doen. Tijdens de dracht is ze super lief geweest en eenmaal bevallen heb ik pas echt genoten van haar! Na de bevalling heb ik geen 1 keer gehad dat er naar gedrag naar boven kwam en zelfs met rijden mega voorwaarts! Ik heb zelfs vanuit achterwaarts kunnen weg galloperen, haar motor stond dus echt aan!! Nouja veulen er af en toen begon haar 'probleem' gedrag weer, helaas erger dan eerst. Ze heeft mij in december een trap gegeven zonder duidelijke reden. In haar paddock is ze erg onrustig en gefocust op de buurpony. Rond L1 en L2 zit vaak hele erge spierspanning, op de foto en echo gezet. Lichte onregelmatigheid op de wervels en bij de echo klein gaatje in het ligament tussen de wervels. Wat er op de foto en echo te zien is zou niet mega pijn moeten geven maar mevrouw is heel gevoelig(klein haakje tanden is niet meer eten). Behandel plan krijg ik nog te horen van Emmeloord. Ze heeft 10 dagen regumate gekregen en werd daarop een stuk minder zenuwachtiger en meer gericht op mij. Ze ging ook niet meer voor mijn shet liggen.

Is het toch weer een lang verhaal geworden