Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sara_van_W schreef:hoi ik vraag me af wat voor onverwachte kosten jullie de laatste jaren hebben gehad. Ik kan eigenlijk nergens vinden hoe duur DA kosten voor bepaalde dingen zijn zoals: koliek, langdurig kreupel, gebitsproblemen enz.
Apple schreef:beatje schreef:Paarden hebben een voorkeur om spoedgevallen te veroorzaken op een avond in het weekend of feestdagen
Ja kloptOf als je net van plan bent een paar dagen weg te gaan
![]()
Nooit gewoon op een doordeweekse dag als je net je vakantiegeld binnen hebt ofzo.
Zamba schreef:je kan het zo gek maken als je zelf wil. Het scheelt ook als je zelf veel kan. Niet elke wond behoeft een dierenarts. Niet elk plekje, verdikking, korstje of bultje moet een dierenarts meteen zien. Ik werk zelf op de dap dus dat scheelt natuurlijk heel erg veel. Maar eigenlijk kan ik het meeste allemaal zelf oplossen zonder de dap nodig te hebben. wonden spoelen en wassen, schoonhouden en waarnodig verbinden kan ik zelf. een dik been kan je zelf koelen, stappen en evt inbandageren waar nodig. Vaak heb je pas een dierenarts nodig als je het hebt over koliek, een groot gapend gat (dan heb ik het niet over een winkelhaakje van 1*1*0.5cm) en kreupelheden die langer duren dan een paar dagen zonder duidelijke oorzaak. Heb al 7 jaar paarden bij mensen aan huis, behalve entingen en een keer een bloedonderzoek nog nooit een da op het erf gehad!